נסרדישי: הירידה בפעילות הכלכלית פגעה בהיקפי גביית המע"מ בחודש נובמבר

לדברי מנהל רשות המסים, בשנה האחרונה גבתה הרשות רק 16 מיליון שקל מרווחי ישראלים מחברות בחו"ל ; ציין כי ב-2009 צפויה רשות המסים לתת החזרי מס בהיקף גבוה

רשות המסים גבתה בשנה האחרונה רק 16 מיליון שקל מרווחי ישראלים מחברות בחו"ל (חנ"ז). כך אמר מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס החשבונאות השנתי של בית-הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים.

נסרדישי, שהתייחס בין היתר לפעילות רשות המסים על רקע המשבר הכלכלי, אמר כי הירידה בפעילות הכלכלית כבר באה לידי ביטוי בהיקפי גביית המע"מ בנובמבר. עם זאת, החוסר בתזרים המזומנים של רשות המסים מהמגזר הפיננסי מורגש כבר מחודש אוגוסט.

נסרדישי אמר כי ב-2009 צפויה רשות המסים לתת החזרי מס בהיקף גבוה. "גבינו משוק ההון 2 מיליארד שקל מקדמות, ואנחנו צריכים להיערך להחזיר חלק מהסכום", ציין נסרדישי.

בהתייחס לתוכנית רשות המסים, במסגרת התוכנית הכלכלית, לאפשר הבאת דיבידנד לישראל בשיעור מס מופחת, אמר נסרדישי כי בשנת 2006 הגיעו לארץ 860 מיליון שקל בלבד מדיבידנדים של חברות עסקיות זרות. להערכתו, הקלה זו תניע את הקונצרנים הגדולים להביא לכאן כספים בהיקף של 4-5 מיליארד שקל. "זה יזרים חמצן למשק. אנחנו רוצים לדעת איזה שימוש יהיה לכסף. אם הוא יישאר בקונצרן במדינת ישראל לתשלום שכר עבודה, חוב לתשלום על אג"ח. הולכים לבנות מספר קריטריונים", אמר.