ויקיפדיה קיבלה מענק לצורך שיפור הכתיבה והעריכה

קרן ויקימדיה הודיעה על קבלת מענק בסך 890,000 דולר ליצירת דרכים להקלת כתיבת ערכים והוספת ידע לאנציקלופדיה המקוונת הפופולרית שלה, ויקיפדיה ; המענק ניתן ע"י קרן סטנטון האמריקנית

קרן ויקימדיה הודיעה על קבלת מענק בסך 890,000 דולר ליצירת דרכים להקלת כתיבת ערכים והוספת ידע לאנציקלופדיה המקוונת הפופולרית שלה, ויקיפדיה. המענק ניתן על-ידי קרן סטנטון האמריקנית, והוא נועד לשפר את כלי הכתיבה והעריכה בוויקיפדיה כדי להזמין עוד משתמשים לתרום מהידע שלהם ולהוסיף ולעבות ערכים באנציקלופדיה.

"ויקיפדיה מושכת כותבים שיש להם דרגה ממוצעת עד גבוהה של הבנה טכנית, אך היא מסננת אנשים חכמים ובעלי ידע רבים שאינם טכניים", אמרה מנהלת ויקימדיה, סו גרדנר, ל-AFP. "אנחנו רוצים למשוך את האנשים הללו ולשכנע אותם לסייע לכתוב ולערוך את ויקיפדיה".

המענק יממן את עבודת צוות מנהלי ויקימדיה בסן-פרנסיסקו. חברי הצוות יאתרו את מה שמונע ממשתמשים לכתוב ערכים, ויגבשו דרכים להתגבר על המכשולים הללו.

ערכי ויקיפדיה מתבססים על תרומה של משתמשי אינטרנט שמאמינים שהם מקור אמין של מידע, ועל הרעיון שאנשים שיודעים טוב יותר יכולים לתקן במהירות שגיאות או ערכים מוטעים. תקציב התפעול ממומן כולו מתרומות.