בכירי CA ישראל הסכימו להתפטר

אופנר ושמש יהיו זכאים לכל הפיצויים המגיעים להם, אך עדיין ישמרו על הזכות לתבוע את CA העולמית בעקבות המקרה

בכירי CA ישראל יתפטרו מתפקידם בסוף החודש, כך קבע היום (ב') בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. המנכ"ל אריה אופנר והמשנה למנכ"ל דני שמש יסיימו את תפקידם בסוף החודש ויהיו זכאים לכל הפיצויים המגיעים להם, בהתאם לחוזה האישי שלהם.

החלטת בית הדין קובעת כי אופנר ושמש יוכלו לתבוע את CA בעקבות המקרה, כאשר השימוע לפני פיטורים בעניינם התבטל. ההחלטה קובעת שהם לא מוותרים על זכותם לתבוע את החברה ולהעלות טענות שהם פוטרו בחוסר תום לב.

אופנר ושמש שוקלים לתבוע את החברה בגין המקרה ולא על עצם ההחלטה לפטרם. לגבי סמנכ"ל הכספים, חיים גיטלר - הוצא אתמול צו מניעה נגד פיטוריו עד לדיון שאמור להתקיים מחר בביה"ד לעבודה.

מאנשיהם של אופנר ושמש נמסר בתגובה כי "מלכתחילה טענו השניים שניתן היה לסיים את מערכת יחסי העבודה בהסכמה, ואילו כל התהליך וכל ההשמצות הבוטות שנלוו אליו נועד להשיג מטרה זרה ושונה לחלוטין.

במקביל, שומרים לעצמם אופנר ושמש את הזכות להוסיף ולהגן על שמם הטוב, אשר החברה העולמית שמה למרמס, ולכן הם שוקלים את צעדיהם".

כזכור, בשבוע שעבר "גלובס" חשף את הביקורת הנערכת ב-CA והשעייתה של ההנהלה המקומית מפעילות. אופנר ושמש, הגישו בקשה לבית הדין לעבודה בתל אביב לקבלת צו מניעה, שיורה ל-CA העולמית שלא לקיים הליך שימוע לפני פיטורים עד לקבלת הדו"ח המלא של החקירה הפנימית.

מהבקשה עולה כי הבדיקה של החברה העולמית החלה כבר ביולי האחרון. אז שלחה החברה שני חוקרים שהגיעו למשרדי החברה בישראל וחקרו חמישה עובדים, בהם אופנר, שמש וגיטלר.

בתחילת דצמבר קיבלו אנשי החברה מייל שמודיע על השעיית אופנר ושמש מהתפקיד והרחקתם ממשרדי החברה.

בפרוטוקול מהיום נכתב כי CA העולמית נתנה לאופנר ושמש כתב זימון לשימוע ללא מסמכים והודיעה להם שהם עוזבים את משרתם ועליהם לנתק קשר מיידי.

כמו כן, נכתב בפרוטוקול כי ישנה החלטה של הביקורת העולמית, שזה הגוף העליון של CA העולמית, כאשר אין אף גורם שיכול לבטל את ההמלצה הזו להדחתם.

ההתנהלות מול משרד הביטחון

הסיבה לביקורת ולצעדים שננקטו היא התנהלות החברה בישראל מול משרד הביטחון, הלקוח הגדול של CA בישראל ואחד הלקוחות הגדולים של החברה בעולם.

לפני כשנה וחצי פורסם ב"גלובס" כי משרד הביטחון הקפיא חוזים של עשרות מיליוני דולרים מול CA העולמית, בעקבות אי עמידתה בתנאי כספי הסיוע שמקבלת ישראל מארה"ב.

על פי הערכות, התנהלות החברה גרמה להקפאת כספי הסיוע, מאחר שנעשה שימוש ביועצים ובצדדים שלישיים בכדי לבצע את העסקאות עם משרד הביטחון. *