בין המתעניינים ברכישת בית "מעריב" ב-20 מיליון דולר: רוני מאנה ומודי כידון

הביעו התעניינות בנפרד ברכישת הבניין ; כזכור, העיתון הודיע לפני שבועיים כי יעמיד את בית "מעריב" למכירה במכרז שיאפשר ל"מעריב" לשכור את הנכס מהרוכש לתקופה של שנתיים עד 4 שנים

מודי כידון, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO, ואיש העסקים רוני מאנה הביעו התעניינות בנפרד ברכישת בית מעריב ב-20 מיליון דולר במסגרת המכרז שהתפרסם ביום ראשון - כך נודע ל"גלובס".

העיתון "מעריב ", שבשליטת עופר נמרודי, החליט לפני שבועיים כי יעמיד את בית "מעריב" למכירה במכרז שיאפשר ל"מעריב" לשכור את הנכס מהרוכש לתקופה של שנתיים עד 4 שנים.

בית "מעריב" ממוקם בצומת שבין הרחובות מנחם בגין, קרליבך והחשמונאים בתל-אביב. על-פי התכנון, הבניין הנוכחי ייהרס - ובמקומו יוקם מגדל משרדים בגובה של יותר מ-20 קומות, כולל גם מעבר תת-קרקעי לתחנת הרכבת הקלה העתידית ושטחים מסחריים.

לפני יותר מ-10 שנים מכר כידון יחד עם שותפו בגיתם, משה תאומים, 49% לחברת הפרסום BBDO העולמית תמורת 16 מיליון דולר, ומאז גדל הונם בעיקר מהשקעות בנדל"ן.

השניים שותפים בחברת הנדל"ן ויתניה, שהיא חברה בת (50%) של דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה. שותפותם בחברת ויתניה היא בשיעור של 12.5% באמצעות גיתם מערכות. לפני שנה מכרה גיתם 3 קומות משרדים שהיו בבעלותה בבית הראל שבמתחם בורסת היהלומים ברמת-גן לחברת הראל ביטוח תמורת 65 מיליון שקל.

בפברואר השנה רכש משרד הפרסום גיתם בניין בן 6 קומות ברחוב ראול וולנברג שברמת-החי"ל בתל-אביב תמורת 10 מיליון דולר. בניין זה, שנבנה על-ידי חברת נוף הארץ שבבעלות חגי גרינשפן, משמש כבית גיתם ומשתרע על פני 4,500 מ"ר.

רוני מאנה אף הוא הביע התעניינות, ול"גלובס" נודע כי הוא ניגש למכרז כמי שמייצג תושב חוץ שמעוניין בנכס. ביולי עלה שמו של מאנה כאחד המשתתפים במכרז מתחם השוק הסיטונאי.

במשרדו של כידון הכחישו את הדברים, ואילו רוני מאנה מסר בתגובה: "אני מייצג תושב חוץ שמתעניין בנכס. משום שמדובר באחד המקומות הטובים בתל-אביב, אני חושב שזו הולכת להיות עסקה טובה".