נגמרה תקופת החסד שנתנו הבנקים לוויטה פרי גליל: העמידו הלוואות לפירעון מיידי והחזירו המחאות של החברה

הבנקים העמידו לפרעון חוב של ויטה פרי גליל בסך 7.1 מיליון שקל והחזירו המחאות של החברה בסך 2.2 מיליון שקל ; זאת לאחר שב-31 בדצמבר הסתיימה תקופת ההקפאת תשלומי הקרן של כל ההלוואות, לזמן קצר ולטווח ארוך ; בשנה הקרובה חייבת החברה סך של 146.22 מיליון שקל בגין אשראי

חברת ויטה-פרי הגליל דיווחה כי ב-31 בדצמבר הסתיימה תקופת ההקפאת תשלומי הקרן של כל ההלוואות, לזמן קצר ולטווח ארוך, של החברה והחברות הבנות שלה מתאגידים בנקאיים.

למיטב ידיעת החברה נכון למועד זה העמידו התאגידים הבנקאיים לפירעון סך של 7.1 מיליון שקל בתוך סך ההלוואות.

הקבוצה חורגת ממסגרות האשראי הבנקאיות לאושרו לה ומתנאי ניהול החשבונות. בעקבות חריגות אלה. ב-1 בינואר החזירו הבנקים המחאות בסך כולל של כ-2.2 מיליון שקל, אשר ניתנו על ידי ויטה פרי גליל. החברה הודיעה כי היא ממשיכה לבחון את הסיכונים והאפשרויות העומדים בפניה.

נציין כי ב-30 בנובמבר פרסמה החברה את מצבת ההתחייבויות לפי מועדי הפרעון, לפיה סך יתרות האשראי הבנקאי, אשראי חוץ בנקאי והאג"ח של כלל החברות המאוחדות בקבוצה מסתכמים ב-72.2 מיליון שקל (שקלי צמוד מדד), 124.66 מיליון שקל (שקלי לא צמוד), 3.42 מיליון שקל (התחייבויות דולריות) ו-32.74 מיליון שקל בעבור תשלומי ריבית ברוטו. ובסה"כ 233 מיליון שקל.

מהם מסתכמות יתרות האשראי בשנה הראשונה ב-10.57 מיליון שקל (שקלי צמוד), 121.54 מיליון (שקלי לא צמוד) ו-14.11 מיליון שקל (תשלומי ריבית ברוטו). ובסה"כ 146.22 מיליון שקל. יותר מכפול סך כל ההתחייבויות של החברה מיוחסות לשנה הראשונה.