אם אין בנקים יש בעלים: משעולי צליח ופלץ מלווים לאאורה 12 מיליון שקל

לחברת הנדל"ן תזרים מזומנים שלילי של 40.1 מיליון שקל; אג"ח ד' נסחרת בתשואה של 100%; פרעון התחייבויות האג"ח מותנה במימוש נכסים וקבלת אשראי

מחנק האשראי מצד הבנקים והיובש המוחלט מצד האשראי החוץ בנקאי מביא לאחרונה את בעלי השליטה בחברות להזרים הון בדרך של הלוואות בעלים. חברת אאורה , הנמצאת בשליטת בועז משעולי (36.2%), יוסף צליח (28.2%) ויוחנן פלץ (6.2%) הודיעה על הלוואות מבעלי עניין בהיקף של 12 מיליון שקל.

יוסף צליח ובועז משעולי העמידו בחלקים שווים הלוואה לתקופה של עד שנה בהיקף כולל של כ-8 מיליון שקל, (כ- 4מיליון שקל כל אחד). ההלוואה הועמדה במט"ח והינה צמודה למטבע זר ואינה נושאת ריבית. בנוסף, יוחנן פלץ, בעל עניין בחברה ודירקטור, העמיד לחברה הלוואה של 4 מיליון שקל לתקופה של עד שנה בריבית פריים 1.25%.

חברת אאורה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם צמיחה של 25% בהכנסות ל-78.4 מיליון שקל, שיפור של 71% ברווח התפעולי ל-47.5 מיליון שקל ובשורה התחתונה רשמה רווח של 22.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 16.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, נפלאות ה-IFRS הם שייפו את הדוחות - רשמה רווח של 55.7 מיליון שקל כתוצאה מעליית ערך נדל"ן להשקעה. תזרים המזומנים, המשקף בצורה ריאלית יותר את עסקיה השוטפים של החברה, היה שלילי בהיקף של 40.1 מיליון שקל.

בהתאם לתוצאות ועל רקע המומנטום השלילי כלפי ניירות ערך של חברות נדל"ן, נסחרת אג"ח סדרה א' בתשואה של 89%, סדרה ב' בתשואה של 93%, סדרה ג' 71% וסדרה ד' 100%. בשנה הקרובה לאאורה התחייבויות שוטפות לשנה הקרובה בגין קרן וריבית של אג"ח בהיקף של 37.8 מיליון שקל. פרעון ההתחייבויות מותנה במימוש נכסים וקבלת אשראי.

צליח משעולי ופלץ התחייבו בעת פרסום הדוחות לרבעון השלישי של השנה להעמיד לחברה בטחונות

לתקופה של עד שנה לצורך קבלת אשראי בגובה של עד 15 מיליון שקל, במידת הצורך.