יציבות באג"ח הממשלתיות למרות המלחמה

אפיק זה, שהסב למשקיעים נזק כבד ב-2008, רשם עליות שערים חדות כאשר מדד התל-בונד 20 עלה בשיעור של 5.9%

הלחימה ברצועת עזה והפחתת הריבית בשיעור של 0.75% שביצע נגיד בנק ישראל, היו האירועים המרכזיים שהשפיעו על שוק האג"ח בשבוע החולף. לשני האירועים הללו השפעה מנוגדת על המסחר באג"ח הממשלתיות, ובתום השבוע לא נרשמו תזוזות משמעותיות בתשואת האג"ח השקליות. באג"ח הצמודות, המסחר התנהל במגמה מעורבת, כאשר עליות שערים נרשמו בסדרות הקצרות, וירידות מתונות בסדרות הארוכות.

בארצות-הברית התהפכה מגמת ירידת התשואה שאפיינה את החודשים האחרונים, מה שצפוי להשפיע גם על שוק האג"ח המקומי בשבוע הקרוב. ביום שלישי הקודם עוד ירדה תשואת האג"ח האמריקאי לעשר שנים לשפל של 2.087%, אך אז חל שינוי מגמה קיצוני ובמשך שני ימי המסחר הבאים עלתה תשואת האג"ח בשיעור ניכר.

העלייה בתשואת האג"ח נעשתה במקביל לעלייה בשווקי המניות, ונראה שהריצה לנכסים בטוחים נעצרה לעת עתה. בתום שבוע המסחר, תשואת האג"ח האמריקאי לעשר שנים עומדת על 2.416%, לעומת 2.179% בסוף השבוע הקודם. כתוצאה מעליית התשואה בארה"ב, פער התשואות בין האג"ח האמריקאי לאג"ח המקביל הישראלי הצטמצם ל-2.54%.

מי שגנב את ההצגה בשבוע החולף היו האג"ח הקונצרניות. אפיק זה, שהסב למשקיעים נזק כבד ב-2008, רשם עליות שערים חדות כאשר מדד התל-בונד 20 עלה בשיעור של 5.9%. האם זו המגמה שתלווה אותנו ב-2009, או שמדובר רק בשינוי מגמה זמני? את התשובה נדע רק בהמשך השנה.

[לאתר אפיקים סולידיים]