יולי שוקי הון עוצרת את העסקה למכירת השליטה בחברה

ביום חמישי שעבר התריע בית ההשקעות פסגות שידרוש פירעון מיידי לאג"ח החברה בעקבות המכירה הצפויה. היום הוא כבר משעה את דרישתו בעקבות ביטול העסקה

שלושה ימים לאחר שבית ההשקעות פסגות שלח מכתב לחברת יולי שוקי הון, שבו הוא מתריע שידרוש את העמדת אג"ח החברה לפירעון מיידי עקב העברת השליטה בחברה, מגיעה התפתחות נוספת בעלילה.

היום מדווח בית ההשקעות, כי הוא משעה לעת עתה את המכתב, לאחר שיו"ר דירקטוריון יולי שוקי הון, ד"ר שלמה נס, הודיע כי החברה תשהה את קידום העסקה, שנחתמה בינה ובעלי מניות השליטה בה לבין הרוכשים הפוטנציאליים, משה מידן ונתן סטוליאר.

רועי ורמוס מנכ"ל פסגות, מסר בתגובה: "אנחנו שבעי רצון מביטול העסקה, מכיוון שביטולה מחזק את מצבם של בעלי האג"ח. גם בעתיד נמשיך לפעול בכל הכלים בשביל לשמור על העמיתים, המחזיקים באגרות החוב".

מנגד, גורמים המקורבים ליולי שוקי הון טוענים כי ההחלטה להשהות את העסקה התקבלה עוד לפני קבלת המכתב מפסגות. "קיימנו לאחרונה פגישות עם בעלי המניות ונציגים של מחזיקי האג"ח, ושמענו את השגותיהם על העסקה", אומרים גורמים ביולי שוקי הון.

בהקשר זה נציין כי לפני כמה שבועות ורמוס נפגש עם נס, ואמר לו כי העסקה פוגעת בזכויות מחזיקי האג"ח וכי יעשה הכל למנוע אותה. "יש בנו רגישות למשקיעים, ולכן החלטנו שבמתכונת הנוכחית, נבטל את העסקה ונבדוק אפשרויות נוספות, שיחזקו את החברה ובסיס ההון שלה", טוענים גורמים ביולי שוקי הון.

נזכיר כי במסגרת העסקה אמורה יולי שוקי הון להקצות כ-76% ממניותיה למידן וסטוליאר, כאשר שני היזמים נדרשים לצקת לתוך החברה את פעילות הנדל"ן שלהם, המרוכזת בחברת אופאל. כנגד ההקצאה תקבל יולי שוקי הון אחזקה שצפויה לנוע בין 27% ל-35% בחברת אופאל.

בפסגות התנגדו לעסקה וטענו שהיא תרע את מצבם של מחזיקי האג"ח. בית ההשקעות אמנם הודיע היום שהוא משעה את דרישתו לפירעון מיידי של האג"ח, אולם הוא שומר על זכותו להעלות את דרישותיו שוב בהתאם להתפתחויות בחברה.

ביולי שוקי הון אין פעילות, ובתום הרבעון השלישי היו בקופת החברה 102.6 מיליון שקל במזומן, שמקורם באג"ח שהנפיקה. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 הפסידה החברה 11.1 מיליון שקל, בעיקר עקב הוצאות מימון והוצאות שנבעו מרכישות נכסים בארה"ב שלא יצאו אל הפועל.

יולי שוקי הון גייסה שתי סדרות אג"ח במאי 2007: האחת בהיקף של 80 מיליון אג"ח סטרייט והשנייה בהיקף של 53 מיליון באג"ח להמרה. דירקטוריון החברה אישר ביצוע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 27 מיליון שקל, ועד עתה רכשה החברה 24.7 מיליון אג"ח מסדרה א', ו-17.3 מיליון אג"ח מסדרה ב'. *