התיירים חוששים: המלונות בארץ מדווחים על ביטולי הזמנות

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, נראה כי לעצירת ההזמנות תהיה השפעה גם על תפוסת בתי המלון בפסח: "בכל שנה מתחילות ההזמנות לפסח בשבועות אלה. כמו במלחמת לבנון השנייה, גם הפעם נרשמים ביטולים בכל רחבי הארץ "

לא רק העסקים באזור הדרום נפגעים מלחימת צה"ל ברצועת עזה. במלונות ברחבי הארץ מדווחים על ביטולי הזמנות של קבוצות ושל יחידים בתיירות הנכנסת ובתיירות הפנים ועל עצירה כמעט מוחלטת בהזמנות עתידיות.

לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, נראה כי לעצירת ההזמנות תהיה השפעה גם על תפוסת בתי המלון בפסח. "בכל שנה מתחילות ההזמנות לפסח בשבועות אלה. כמו במלחמת לבנון השנייה, גם הפעם נרשמים ביטולים בכל רחבי הארץ ללא קשר לאזורי האיום. הדיווחים בתקשורת הזרה מציגים מצב מלחמה בישראל והתייר הממוצע לא יודע לעשות את האבחנה בין אזורי הארץ השונים ומבטל את החופשה המתוכננת שלו".

אבל לא כולם לחוצים מהמצב. דווקא חברות התעופה הזרות מבחינות בין אופי הלחימה היום לבין מלחמת לבנון השנייה ושומרות על שגרת הטיסות לישראל וממנה. במלחמת לבנון השנייה הודיעו צוותים של חלק מהחברות הזרות כי אין בכוונתם ללון בישראל בין הטיסות. חלקם חזרו לנמלי הבית שלהם בטיסה החוזרת ואחרים הוטסו ללון בקפריסין מחשש לביטחונם האישי בשהייה בישראל.

לדברי אבי פרידמן, יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות ומנכ"ל חברת קונטיננטל בישראל, נציגויות חברות התעופה הזרות בארץ מנהלות בתקופה זו ערוצי תקשורת פתוחים עם מטות החברות בחו"ל, מדווחות על המצב בישראל וערוכות לכל תרחיש.

בין החיזבאללה לחמאס

"כרגע אף אחת מהחברות לא הודיעה ולא רמזה כי בכוונתה לבצע שינויים כלשהם והן עוקבות אחר ההתפתחויות. במלחמה הקודמת החברות הזרות הביעו דאגה מהעימות מול ארגון החיזבאללה, שהוערך על ידם כמי שמסוגל לפגוע גם בתל אביב. הפעם, מעריכים בחו"ל כי לחמאס אין את היכולות האלה ולכן התגובה בהתאם", מסביר פרידמן.

גם בטיסות הפנים-ארציות לא נרשמו עד כה שינויים בתדירות ובלוחות הזמנים אולם ל"גלובס" נודע כי חלק מהחברות שינו בימים האחרונים את תוואיי הטיסה לדרום הארץ לאור החשש שחלק מהטיסות עלולות להיקלע לזירות עימות.