אלייד נכסים, בעלי צ'מפיון מוטורס, מתכננת להקים מגדל משרדים בן 16 קומות ליד קניון איילון בר"ג

הערכות: הקמת המגדל תעלה 200 מיליון שקל ; מדובר בקרקע שנמצאת ברחוב ברוך הירש בבני ברק, שם פועלות סוכנויות הרכב אאודי וסקודה

חברת אלייד נכסים, החברה האם של צ'מפיון מוטורס המייבאת את פולקסווגן ואאודי לישראל, הגישה ביחד עם איש העסקים ד"ר אלכסנדר ישורון בקשה להיתר בניית מגדל משרדים בן 16 קומות בבני ברק, סמוך לקניון איילון, כך נודע ל"גלובס". הבקשה, שהוגשה לעיריית בני ברק, מתייחסת לשטח בבעלות החברה והיא בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר) בתוקף. אלייד היא נאמנות שמנוהלת על ידי חבר נאמנים בראשות פרופסור יצחק סוארי.

מדובר בקרקע שנמצאת ברחוב ברוך הירש בבני ברק, שם פועלות היום סוכנויות הרכב אודי וסקודה של צ'מפיון מוטורס, ואלה משרתות את אזור המרכז.

שטח המגרש, המשתרע על פני שלוש חלקות, מסתכם ב-7,965 מ"ר. בניין המשרדים המתוכנן, שיהיה כאמור בגובה של 16 קומות, יכלול 30,033 מ"ר בנוי. כן מתוכנן חניון עילי בשטח של 15,109 מ"ר וחנייה תת קרקעית בשטח כולל של 22,993 מ"ר.

לדברי המתווך אסף שמר, הפעיל בין היתר באזור בני ברק, בניית בניין בסדר הגודל המוצע בתוכנית צפויה לעלות 200 מיליון שקל. "ההערכה היא שבקומות הקרקע אלייד תשתמש לצרכיה", הוא אמר, "מבחינת משרדים מדובר במיקום מעט חלש משום שאת מגדלי בסר, שנבנו סמוך אבל במיקום הרבה יותר טוב, היה קשה לשווק בהתחלה".

לדבריו, "ספק אם אלייד תבנה את כל הפרויקט בבת אחת. מבחינת השטחים המסחריים בפרויקט מדובר במיקום מצוין משום שהחזית שלהם תפנה לקניון איילון. סביר מאוד להניח שבגלל הקשר האדוק של אלייד לאשטרום (אותם בעלי שליטה), היא זו שתבנה את הפרויקט".

לצ'מפיון יש כיום מגרש ברחוב הלח"י בבני ברק, גם הוא ליד קניון איילון. לפני יותר מארבע שנים אישרה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית תוכנית להקמת מגדל משרדים בן 40 קומות. השימושים המותרים בתוכנית זו כוללים אולמות תצוגה ומשרדים.

אלייד מחזיקה בנכסים רבים, ביניהם מתחם בן עשרות דונמים בצומת סגולה, עליו קיימים שטחי מסחר, משרדים ותעשייה. כן היא מחזיקה במאות דונמים במתחם חוף התכלת, המשתרע בין החלק הדרום-מערבי של הרצליה. אלייד בחרה שלא להגיב.