מכרז לשדרוג והרחבת כביש 79 בין צומת הסומך לצומת המוביל, בהשקעה של 500 מיליון שקל

קטע של 8.5 ק"מ, המאופיין בעומסי תנועה כבדים, יורחב לדו נתיבי דו מסלולי, וייבנו לאורכו 4 מחלפונים וקירות אקוסטיים

החברה הלאומית לדרכים פרסמה היום (ב') את המכרז לסלילת קטע כביש 79, בין צומת סומך לצומת המוביל, בהשקעה של כ-500 מיליון שקל. העבודות בפרויקט כוללות הקמת ארבעה מחלפונים חדשים לאורך הציר.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אמר: "כביש 79 במתכונתו העתידית, דו מסלולי דו נתיבי, עם ארבעה מחלפונים לאורכו, ישפר את בטיחות נסיעת משתמשי הדרך ויקל על זרימת התנועה בצפון הארץ".

כביש 79, בקטע שבין צומת סומך לצומת המוביל, מצירי התנועה המרכזיים שבצפון הארץ, מאופיין בעומסי תנועה כבדים לאורך רוב שעות היום. במסגרת הפרויקט יורחב קטע הכביש לדו מסלולי דו נתיבי לאורך של 8.5 ק"מ, תבוצע הפרדה בין המסלולים, מעקות הפרדה בצידי הדרך ותאורה לאורך הכביש.

כמו כן יבוצעו בתוואי המורחב ארבעה מחלפונים עם פניות ימינה: מחלפון שפרעם מערב, מחלפון עדי-הרדוף, מחלפון שפרעם מזרח ומחלפון ביר אל מכסור. הארבעה יחליפו צמתים מרומזרים, כוללים ביצוע הפרדה מפלסית, רמפת ירידה מהכביש וככרות תנועה שיסדירו את תנועת כלי הרכב לכיוון מזרח או מערב.

עוד יבוצעו קירות אקוסטיים לרווחת תושבי ביר אל מכסור ושפרעם, שדרוג מערכות הניקוז והתיעול לאורך הכביש, מעברי מים, דרכים ומעבירים חקלאיים, הסדרת מדרונות, עבודות אדריכלות פיתוח נוף ושיקום נופי. בנוסף, תוכן רצועת כביש לרכבת המתוכננת להגיע לגליל.

העבודות בפרויקט צפויות להימשך 38 חודשים, ולדברי החברה במהלכן צפויה הפרעה מינימאלית לתנועה. מספר הנתיבים הקיים ישמר לכל אורך העבודות, אולם תבוצענה הסטות תנועה.