תביעה נוספת נגד משרד הביטחון בגין סגירת אגף ההוצאה לאור: לא התחשב בשותפיו

חברת יסוד עולם ואמן היודאיקה רפאל אבקסיס תובעים ממשרד הביטחון כ-7.7 מיליון שקל ; לפני כ-3 שבועות תבעה חברת מורג הוצאה לאור כ-6 מיליון שקל מהמשרד בטענה להפרת הסכם באופן חד-צדדי ןהטעייה מכוונת

סגירת אגף ההוצאה לאור במשרד הביטחון גוררת תביעה נוספת נגד משרד הביטחון. לפני כ-3 שבועות תבעה חברת מורג הוצאה לאור כ-6 מיליון שקל בטענה להפרת הסכם באופן חד-צדדי, הטעייה מכוונת, רשלנות ועשיית עושר ולא במשפט, כתוצאה מההחלטה לסגור את יחידת ההוצאה לאור, והיום (ג') עושה זו חברה נוספת.

חברת יסוד עולם ואמן היודאיקה רפאל אבקסיס תובעים ממשרד הביטחון בבית המשפט המחוזי מרכז כ-7.7 מיליון שקל. באמצעות עוה"ד דניאל בוסתנאי ועדיאל כהן הם טוענים כי יזמו והקימו במשותף עם ההוצאה לאור של משרד הביטחון את ספריית היודאיקה המאוירת הגדולה בעולם.

לדבריהם, הם עבדו עם ההוצאה לאור בשיתוף-פעולה שהיה מבוסס על מערכת של 50 הסכמים. במסגרת שיתוף-הפעולה הפיקו 70 ספרים מאוירים בתחום ספרי קודש ויהדות, שהניבו להוצאה לאור הכנסות של עשרות מיליוני שקלים.

לטענתם, הם התקשרו עם משרד הביטחון לצורך הוצאה לאור של ספרים, בהסכמים בעלי אופק עסקי ארוך-טווח. לדבריהם, ההוצאה לאור, משיקולים שלה וללא התחשבות בשותפיה ובאינטרסים שלהם, החליטה באופן פתאומי וחד-צדדי לחסל את השותפות, ובכך גרמה לשבירת מטה לחמם ולהפסדי עתק של הרווחים שהיו צפויים להם בשנים הבאות.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-02-1976).