הסוף לפקקים בכביש ירושלים ת"א? כביש רוחב 431 ממודיעין לראשל"צ נפתח לתנועה

זאת לאחר יותר משנתיים של עבודות של חברת דניה סיבוס, ובהשקעה של כ-2.5 מיליארד שקל ; אורכו הכולל של כביש 431 הוא כ-22 ק"מ ; פתיחת הכביש מאפשרת הגעה ממודיעין לראשל"צ תוך עשרים דקות בלבד

בשורה כפולה לקבוצת אפריקה ישראל - ולציבור הנהגים: לאחר יותר משנתיים של עבודות, הלילה (ד') תפתח זכיינית הפרויקט, חברת "נתיבי היובל" לתנועה את כביש רוחב 431 ממודיעין לראשל"צ, שהוקם בהשקעה של כ-2.5 מיליארד שקל.

החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) אישרה היום סופית את פתיחת הכביש כולו לתנועת כלי רכב.

הכביש ייפתח הלילה לתנועה, בשיתוף עם משטרת התנועה, בתהליך הדרגתי שיימשך שעות, במהלכו תוזרם התנועה אל הכביש, מחלף אחר מחלף.

במע"צ מעריכים כי מחר בבוקר, ניתן יהיה לנסוע בכביש למלוא ארכו, וביקשו הנהגים נדרשים למשנה זהירות, בכדי להתרגל להסדרי התנועה החדשים.

אורכו הכולל של כביש 431 הוא כ-22 ק"מ, ולאחר פתיחתו הוא יחבר בין מודיעין דרך ראשל"צ לכביש מס' 1 (ירושלים -ת"א) ולנתיבי איילון.

פתיחת הכביש אמורה להפחית את עומסי התנועה בכביש ירושלים תל אביב (מס' 1) ותאפשר להגיע ממודיעין לראשל"צ תוך עשרים דקות בלבד. על פתיחת הכביש מעיבה העובדה שהמחלף שאמור לחבר אותו למודיעין (כביש 431 העירוני) טרם הושלם.

כביש 431, הנו המכרז התחבורתי ראשון המבוצע בארץ בשיטת PFI בה הזכיין מקים את הכביש במימונו, מתחזק ומתפעל אותו במשך 25 שנים ומקבל תשלום מהמדינה בתקופת הזיכיון. בעקבות פתיחת הכביש צפויה דניה סיבוס לקבל מהמדינה מענק הקמה בסך של כ-200 מיליון שקל.

הכביש יהיה מואר לכל אורך 22 הקילומטרים שלו, מהעיר מודיעין במזרח ועד למבואות ראשון לציון במערב, ויחובר באמצעות מחלפים לכל עורקי התחבורה המרכזיים: כביש 1, כביש 6, כביש 40, מחלף נס ציונה, מחלף גן ורדים (כביש 412) יבנה (כביש 42) כביש 4 ונתיבי איילון".

הכביש יספק נגישות ישירה לישובים ראשון לציון, פלמחים, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה, לוד, מודיעין, יישובי המועצה האזורית גזר וכביש חוצה ישראל.

יצוין כי עבור דניה סיבוס מדובר בבשורה חיובית משמעותית שכן בנוסף למענק ההקמה, תקבל החברה מענק חצי שנתי בסך של כ-59 מיליון שקל וכן "אגרת צל" של 2 אגורות לכל ק"מ נסיעה בכביש.

דניה סיבוס התמודדה עם קשיים רבים במהלך הקמת הפרויקט, ובשנה שעברה ספגה הפסד כבד בסך של כ-165 מיליון שקל בגין גידול בלתי מתוכנן בעלויות הביצוע של כביש 431.

כפי שפורסם ב"גלובס", בין החברה למדינה עדיין יש מחלוקות בסך של כחצי מיליארד שקל הנדונות בבוררות אצל השופט בדימוס, ד"ר אליהו וינוגרד.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, ציין כי פתיחת הכביש תביא להפחתת עומסי התנועה בכביש מס' 1 ולהגברת הנגישות שבין דרום ומזרח המדינה לבין אזור גוש דן.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים (רא"ל), שאול מופז, אמר: "כביש מס' 431 מהווה נדבך מרכזי ברשת הכבישים הראשיים במדינת ישראל שנועדה לאפשר לציבור הנהגים נסיעה בטוחה, מהירה ונוחה"

אילן בן גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס אמר: "השלמת כביש מס' 431 מהווה ציון דרך חשוב בפרויקט התחבורה המוביל בישראל ועדות ליכולתה של דניה ולמעמדה כחברה זכיינית וקבלנית של פרויקטים תחבורתיים בישראל".