לידר שוקי הון: פישר ימשיך עם הורדות הריבית - יפחית ב-0.5% לרמת שפל חדשה של 0.5%

האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.15% ל-4.018 שקלים ; לידר: רמת ריבית של 0.5% תישאר עד סוף 2009 ; קיצוץ תקציבי של כ-8 מיליארד שקל וצמצום הגירעון ל-4% תוצר - יתמוך בשוק האג"ח

היום, כבכל יום ראשון, לא מתקיים מסחר בין בנקאי מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.15% לרמה של 4.018 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר במט"ח. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 4.012 שקלים, לאחר שנחלש ב-1.35%.

כלכלני לידר שוקי הון פירסמו היום (א') את סקירתם השבועית על המשק הישראלי, בה הם מתמקדים במדיניות המוניטרית של בנק ישראל, וליתר דיוק - בהמשך הורדות הריבית ע"י נגיד הבנק, סטנלי פישר.

בלידר מעריכים כי פישר ימשיך בגל הפחתות הריבית, וגם בחודש הבא יבצע הפחתה נוספת, של 0.5% לרמת שפל של כל הזמנים, שתעמוד על 0.5%, ותישאר ברמה זו עד סוף השנה. הציפייה להמשך הורדות הריבית, תומכת, להערכת הכלכלנים, באפיקים הארוכים.

בהקשר להורדות הריבית ולמדיניות המוניטרית של בנק ישראל, בלידר מציינים את התחזקות השקל בשבוע החולף - ב-1.3% מול הדולר וב-2% מול האירו. בלידר מציינים כי ייתכן וישנה אי-ודאות לגבי המשך רכישות הדולרים של בנק ישראל, וכי הדבר מביא למימושים.

באשר למדיניות הפיסקלית, בלידר מזכירים כי האוצר מתכנן קיצוץ תקציבי של כ-8 מיליארד שקל, ושואפים להוריד את הגירעון השנה ל-4% תוצר. הקיצוץ בתקציב יתמוך, לדעת הכלכלנים בלידר, בשוק האג"ח, ומעריכים כי הוא יגיב לתוצאות הבחירות במדינה, שצפויים ליום שלישי הקרוב, ולמדיניות התקציבית של האוצר לאחר הרכבת הממשלה החדשה. בלידר גם מבקשים לציין, כי השנה לגיוס ממשלתי אין תחרות עם הגיוס של הסקטור הפרטי.

הכלכלנים מציינים כי האינדיקטורים הכלכליים בישראל לחודש נובמבר, מצביעים על המשך האטה בקצב הגידול החודשי במשק. במיוחד בהתייחס לנתוני השכר, הנתונים מצביעים על גידול של כ-0.1% בלבד בחודש נובמבר, וייתכן שפיטורי עובדים ברמות שכר נמוכות יעלו את השכר הממוצע בחודשים הקרובים.