מנכ"ל מיקרוסופט: המחצית השנייה של שנת 2009 תהיה קשה

צופה כי מכירותיה ורווחיה יהיו חלשים יותר ביחס למחצית השניה של 2008 ; סטיב באלמר: ירידה בפעילות הכלכלית הוא זמן טוב להגדיל בו את נתח השוק על פני המתחרות ; מיקרוסופט תוסיף להתמקד בזכיה מחדש בנתח בשוק החיפוש באינטרנט

מיקרוסופט שבה וחזרה היום (ג') על התחזית הקודמת למחצית השנייה של שנת 2009. כאשר מנהל הכספים של מיקרוסופט, לידל, הבהיר והזהיר כי החברה מצפה שהמחצית השנייה של השנה תהיה "קשה" והדגיש כי החברה צופה כי מגמת החולשה בכלכלה תמשך. בחודש שעבר עם פרסום תוצאותיה הכספיות פרסמה החברה תחזית זהירה למחצית השניה של השנה אשר צפויה להצביע על מכירות ורווחיות נמוכה יותר בתקופה המקבילה אשתקד.

מנכ"ל מיקרסופט, סטיב באלמר, אמר במסגרת כנס האנליסטים שעורכת החברה על האסטרטגיה של החברה: מיקרוסופט תוסיף להתמקד בזכיה מחדש בנתח בשוק החיפוש באינטרנט. באלמר הדגיש כי בכוונת מיקרוסופט להשאר בתחום החיפוש באינטרנט ועסקי הפרסום ברשת.

באלמר מציין כי זמן של ירידה בפעילות הכלכלית הוא זמן טוב להגדיל בו את נתח השוק על פני המתחרות, מיקרוסופט מסתכלת על משברים קודמים ומצבי פאניקה בשוק על מנת לקבל רמזים לעתיד לבוא, עם זאת משברים קודמים הראו כי ההתאוששות לעולם אינה מהירה. באלמר הוסיף כי במיקרוסופט בדקו את המשברים שפקדו את ארה"ב בהיסטוריה הרחוקה, בשנים 1820, 1873, 1929 ואת התקופה הנוכחית על מנת להגיע למסקנה כי ההתאוששות לא תיהיה מהירה

באלמר אמר כי מערכת ההפעלה ווינדוס 7 תיהיה אפשרית לשימוש גם במחשבים ניידים. באלמר אמר כי מערכת ההפעלה החדשה תושק בשנה הבאה. בהתייחסו לשוק הסלולר אמר באלמר כי למיקרוסופט אין כוונה לבנות טלפון סלולרי משלה.