החשכ"ל יאפשר גם למפעלים גדולים לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים

שוקי אורן נענה לפניית התאחדות התעשיינים ואפשר גם למפעלים גדולים שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים

החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, נענה לפניית התאחדות התעשיינים ואפשר גם למפעלים גדולים, שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים. נזכיר כי לפי התוכנית המקורית רק עסקים בעלי מחזור הקטן מ-100 מיליון שקל היו זכאים לקבלת הלוואות מהקרן, אותה השיק החשכ''ל במסגרת תוכנית ההאצה.

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אמר היום בכנס פתרונות מימון לעסקים קטנים ובינוניים שערכה התאחדות התעשיינים בת"א, כי ההתאחדות תעמיד הלוואות ותממן ערבויות לתעשיינים בהיקף של 520 מיליון שקל. ברוש ציין, כי בעקבות מצוקת האשראי במשק ולנוכח מיעוט אמצעי המימון שמעמידה המדינה, החליטה התאחדות התעשיינים להפעיל כמה כלים ייחודיים שיאפשרו לחברי ההתאחדות, באמצעות הקרן ההדדית של המעסיקים, לתת הלוואות וערבויות.

אורן אמר בכנס כי המדינה מעמידה ערבויות לחברה הממשלתית לסיכוני אשראי - אשרא - וכי היא כבר העמידה בשלושת החודשים האחרונים ערבויות לעסקאות יצוא בהיקף של יותר מ-1 מיליארד דולרים, היקף האישורים הגבוה ביותר שאושר במשך כל השנה שלפני כן. אורן ציין עוד כי הנחה את משרדי הממשלה השונים, שהם הקניינים הגדולים ביותר, לקחת סיכונים גדולים יותר כלפי ספקים, זאת כדי לאפשר רכישות מקומיות בהיקף גבוה יותר.

החשכ''ל גם אמר כי בשבוע האחרון אישרה הקרן לעסקים קטנים (שהיקפה 400 מיליון שקל) עשר הלוואות בהיקף של 7 מיליון שקלים. כמו כן עדכן כי קרן הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים (בהיקף של 1.3 מיליארד שקל) קיבלה יותר מ-300 פניות, אך עד כה רק 10% מהפונים הגישו בקשות מסודרות. לדבריו, אם יצטרכו להגדיל את היקף הקרן מעבר ל-1.3 מיליארד שקל הדבר ייעשה.

אורן ציין, כי כבר היום ברור שאנו נכנסים לגירעון תקציבי משמעותי ביותר ואת השנה נסיים בגירעון גבוה של כ-30 מיליארד שקל, והנחת העבודה באוצר היא כיצד לממן גירעון של 5%.