דלק נדל"ן תקים מתחם כנסים ואירועים ב-34 מיליון ליש"ט בלונדון שיתחרה ב-Grosvenor House הידוע

הקרקע עליה מתוכנן הפרויקט, בכיכר פינסברי בלונדון, היא בבעלות דלק נדל"ן ומושכרת לחברת החניונים NCP שמפעילה שם חניון ; דלק נדל"ן איחדה כוחות עם חברת האירועים הגדולה מלונדון Planit Events לצורך הקמת הפרויקט

חברת דלק נדל"ן , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, קיבלה אישור להקמת מתחם כנסים ואירועים שיתחרה במלון Grosvenor House היוקרתי בלונדון, בהשקעה של 34 מיליון ליש"ט (201 מיליון שקל), כך לפי אחד המקומונים בלונדון.

הקרקע עליה מתוכנן הפרויקט, בכיכר פינסברי בלונדון, היא בבעלות דלק נדל"ן שבניהולו של איליק רוז'נסקי ומושכרת לחברת החניונים NCP שמפעילה שם חניון. בבעלות חברת NCP 130 חניונים ברחבי אנגליה וכולם מופעלים על שטחים שמושכרים מידי דלק נדל"ן.

דלק נדל"ן איחדה כוחות עם חברת האירועים הגדולה מלונדון Planit Events לצורך הקמת הפרויקט. החברה, בניהולו של וויליאם ביילי, מתמחה בארגון אירועים, כנסים, טקסי פרסים, מסיבות יוקרתיות והשקות, ולפי הסכם שיתוף הפעולה היא זו שתתפעל את המתחם המתוכנן.

המועצה המקומית איזלינגטון, שבתחומה מצוי המגרש, כבר העניקה אישור להקמת הפרויקט. לפי התוכנית של דלק נדל"ן ו-Planit Events יוקם מתחם כנסים יוקרתי בשטח 7,110 מ"ר עם קיבולת של 2,000 מושבים.

מלון Gorsvenor House, בו יתחרה המתחם, ידוע כאחד ממלונות היוקרה הגדולים והמפורסמים ביותר בלונדון. הוא נפתח לציבור בשנת 1929 בשטח אתר המגורים לשעבר של הדוכס מווסטמינסטר. "החדר הגדול" שבמלון משמש מתחם לטקסים ואירועים בולטים והוא נראה לעתים תכופות בתקשורת. זהו אחד המתחמים הגדולים באירופה בתחום האירועים והטקסים, עם קיבולת ל-2,000 מושבים.

האישור הסופי של מוסדות התכנון לפרויקט בכיכר פינסברי כפוף עדיין להיתר תחת סעיף 106 שמתייחס לתוכניות הנושאות חשיבות עירונית.

התוכנית היא חלק מאסטרטגיית פיתוח המגרשים המושכרים ל-NCP. בעשרה מגרשים ניתן יהיה לפתח 4,000 מקומות חנייה נוספים ואילו ב-40 מגרשים ניתן יהיה לפתח כ-250 אלף מ"ר משרדים, מסחר ומלונאות.

בניית פרויקט מתחם האירועים צפויה להימשך כשנה וחצי עם תאריך יעד ל-2011. יצוין שמלון Grosvenor House מנוהל כיום על ידי רשת המלונות מריוט אינטרנשיונל, אותו המותג המלונאי שתחת שמו מתופעלים 47 בתי המלון שרכש איל הנדל"ן הישראלי יגאל אהובי עם היזם האירי דרק קווינלן לפני שנתיים תמורת 1.1 מיליארד ליש"ט.