אוריאל לין במכתב לנתניהו: "הנהגת מס הכנסה שלילי במדינת ישראל תהיה משגה חמור שהמדינה תשלם עליו מחיר יקר מאוד"

"מס הכנסה שלילי יהווה חזרה עגומה על השגיאה ההיסטורית של קצבאות הילדים" ; מציע לנתניהו לבחור בהפחתת המס הישיר

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו התריע מפני יישום מהלך של מס הכנסה שלילי בארץ כולה. "אם יונהג מס הכנסה שלילי במדינת ישראל זו תהיה בכייה לדורות. יהיה זה משגה חמור שהמדינה כולה תשלם עליו מחיר יקר מאוד".

לדברי לין, "מס הכנסה שלילי הוא במהותו מתן קצבאות סעד לאלה שהכנסתם נמוכה. ציבור העובדים הופך להיות ציבור של נתמכי סעד. הדבר עלול לעודד אנשים למסור דיווחים חלקיים שאינם משקפים נכונה את הכנסתם, ויהווה קצבת תמיכה חדשה, אשר תציע פרס לדיווחים שאין בהם אמת. כך, עובד שזכאי להתפרנס בכבוד הופך להיות עובד שנתמך מקצבת המדינה".

לין הוסיף: "מס הכנסה שלילי יהווה חזרה עגומה על השגיאה ההיסטורית של קצבאות הילדים", והציע לראש הממשלה לבחור בדרך ישירה ופשוטה יותר להגדלת הכנסתם הפנויה של מקבלי ההכנסות הנמוכות - הפחתת המס הישיר. "ניתן לראות כי בתקופה של חמש שנים (2004- 2008) הופחת נטל המס הישיר ברמת הכנסה של 5,000 שקל לחודש ב- 400 שקל. בכך הוגדלה ההכנסה הפנויה ברמת שכר זו בכמעט 10%".

"הפחתת המס הישיר תרמה לעידוד היציאה לעבודה ולגידול בכוח הקנייה המקומי", כתב לין, "והיא תמיד תהיה דרך המלך הנכונה. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחליט אם היא רוצה להיות מדינה של עבודה או מדינה של קצבאות", סיכם.