צים ביטלה רכישת 6 אוניות מכולה ב-220 מיליון דולר; המספנה בטיוואן דורשת פיצוי

באוניות מכולה בקיבולת של כ-1,700 מכולות שצים אמורה לקבל עד שנת 2010

המספנה CSBC מטייוואן מתכננת לתבוע מחברת הספנות צים, שבשליטת משפחת עופר, פיצוי כספי משוער של מיליוני דולרים, זאת בעקבות ביטול הזמנה לרכישת 6 אוניות מכולה בהיקף כספי של כ-220 מיליון דולר, כך מדווחים כלי תקשורת זרים. מדובר באוניות מכולה בקיבולת של כ-1,700 מכולות שצים אמורה לקבל עד שנת 2010.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", משלחת של בכירים בצים, בראשות רפי דניאלי, שבאחרונה התמנה למנכ"ל החברה, יצאה לפני כחודש לדרום קוריאה לשיחות עם המספנות בהן יונדאי וסמסונג, בניסיון לדחות או לבטל את קבלת חלק מהאוניות החדשות שהזמינה החברה בעלות כוללת של כ-1.4 מיליארד דולר.

CSBC היא אחת המספנות הגדולות בדרום קוריאה. נשיא החברה, לי צ'ו צ'נג, מסר במסיבת עיתונאים כי החברה תעמוד על קבלת פיצוי, וזאת בהתאם לתנאים שנקבעו בחוזה בין הצדדים. "הסכום שאותו אנו דורשים יכסה את הפרת החוזה מצדה של צים. איני יכול להתייחס לסכום המדויק מטעמי סודיות החוזה", אמר. לדבריו, ביטול העסקה לא ישפיע על החברה שמחזיקה בצבר הזמנות מלא עד 2012.

צים את 2008 בהפסד גבוה מהצפוי של 332 מיליון דולר לעומת רווח של 23 מיליון דולר ב-2007, כך התברר אתמול עם פרסום הדוחות של החברה לישראל, שמחזיקה בכ-99% ממניות צים.

הפסד נבע בין השאר, מהירידה החדה בביקושים, גידול בהוצאות הדלקים ובדמי חכירת אוניות והשינוי בשער הדולר. כמו כן, הפרישה צים סכום של 95 מיליון דולר לטובת ירידת ערך אוניות שבתוכנית ההצטיידות שלה.