הקשרים עם GM הקורסת הביאו להורדת דירוג האג"ח של קרדן

מעלות הורידה הדירוג מ-A לA- מינוס עם תחזית דירוג שלילית, לאחר שהחברה דיווחה אתמול על הפסדים כבדים ב-2008 ; ברקע, ההרעה בשווקים בהן פועלות הבנות, UMI וקרדן נדל"ן

המשבר בענף הרכב האמריקאי משפיע גם על קרדן ישראל , בעלת סוכנות הייבוא UMI. חברת מעלות הודיעה היום על הורדת דירוג האג"ח של קרדן ישראל בדרגה אחת מ-A לA- מינוס עם תחזית דירוג שלילית. הורדת הדירוג מגיעה אחרי שקרדן ישראל דיווחה אתמול על הפסד של 244 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008, והפסד שנתי של 178.3 מיליון שקל.

השיקולים העיקריים להורדת הדירוג היו ההרעה בשוקי הפעילות של שתי החברות הבנות העיקריות של קרדן - UMI וקרדן נדל"ן, שיחד מהוות כ-52% מתיק הנכסים של קרדן ישראל.

הדירוג לאג"ח של החברה, בהיקף של כ-145 מיליון יחידות, מתבסס בעיקר על איכות האשראי הנמוכה של החברות המוחזקות ועל פיזור גיאוגרפי נמוך של מקורות ההכנסה, שרובה מגיעה מישראל. בעיה מרכזית נוספת נוגעת ל-UMI, שחילקה בעבר דיבידנדים וקרדן תלויה בה להחזר חובותיה, שכן היא מהווה ספק ראשי בישראל של חברת ג'נרל מוטורס העולמית, אשר לדו"חותיה האחרונים צורפה אזהרת "עסק חי". רמת המינוף שעלתה בשנה האחרונה, בעיקר עקב ירידה בשווי של חלק מהחברות המוחזקות של קרדן, הביאה גם היא להורדת הדירוג.

על-אף הורדת הדירוג, להערכת מעלות הנזילות של קרדן מספקת. בשנתיים הקרובות לחברה הוצאות בגין האשראי שלקחה בהיקף של 265 מיליון שקל, ובמעלות סבורים שלחברה יש מספיק מקורות עצמיים, ללא צורך במימוש נכסים, על-מנת לעמוד בהחזר החוב הזה.

איגרות החוב של קרדן נסחרות היום בתשואה של 6.1%.