המדינה: יש להמשיך את עדותו של טלנסקי באותם התנאים בהם התנהלה עד כה

כזכור, אולמרט טען כי יש למנוע את המשך עדותו של טלנסקי בשל סיום חקירת המשטרה בעניינו ובשל ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע

"יש להמשיך את עדותו של טלנסקי באותם התנאים בהם התנהלה העדות עד כה" - כך טוענת המדינה בתגובה לבקשתו של אולמרט למנוע את המשך עדותו של משה (מוריס)טלנסקי.

אולמרט טען כי יש למנוע את המשך חקירתו של טלנסקי בשל סיום חקירת המשטרה בעניינו ובשל ההחלטה על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע. בנוסף טען אולמרט כי עתה טוענת המדינה - בניגוד לעבר - כי קיים שינוי מהותי בעבירות, וכי החשד מהעבירה של שוחד הומר לחשד למירמה והפרת אמונים - דהיינו, מפשע לעוון.

לטענת המדינה, אין הצדקה להפסיק את הליך מתן עדותו המוקדמת של טלנסקי ויש למצות אותה, וגם אם אולמרט יוותר על שאולות נוספות לעד - יש לאפשר לשולה זקן להשלים את החקירה הנגדית ולמדינה לקיים את חקירתה החוזרת.

עוד טוענת המדינה כי כתב האישום בכל החשדות כלפי אולמרט יוגש כמקשה אחת, ולכן עניין סיום חקירת המשטרה בנושאים מסוימים כגון ראשונטורס ומרכז ההשקעות איננו רלוונטי להמשך מתן עדותו של טלנסקי, מטרת ההליך איננה איסוף ראיות אלא שימורן.

בעניין החשדות כלפי ראש הממשלה לשעבר מציינת המדינה, כי מעולם לא טענה כי הוגש כתב אישום בעבירה מסוימת, וכי היא עשתה שימוש בדרך-כלל במונח "חשד לקבלת כספים שלא כדין". לפיכך, החשד העיקרי הינו לעבירה של מירמה והפרת אמונים ולא לעבירת שוחד - וכך גם הגדיר זאת בית המשפט המחוזי "חשדות לפיהן קיבל אולמרט מטלנסקי כספים בהזדמנויות רבות שלא כדין".

לעניין מעמדו של טלנסקי אומרת המדינה, כי לא יהיה נכון לקבל בשלב זה החלטה בעניינו, וכי החלטה בעניין זה תתקבל לאחר השלמת עדותו.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עוה"ד אורי קורן, אומרת כי היענות לבקשתו של אולמרט תיצור מצב בלתי מתקבל על הדעת, בו העדות שנגבתה מטלנסקי איננה ברורה. כלומר - לא ברור האם יש למחוק אותה, האם יש להשלים אותה במהלך התיק העיקרי, או האם טלנסקי יעיד מחדש כאילו מעולם לא נגבו דברים במסגרת עדותו המוקדמת.

לדברי המדינה, דרך המלך היא להשלים את גביית העדות המוקדמת ולאפשר לבאי-כוח הצדדים להשלים את חקירתם, ככל שהם מעוניינים בכך.

לסיום אומרת המדינה כי אולמרט לא דייק בעניינים עובדתיים שונים, אך עם זאת אין בכוונת המדינה לתקן את הדרוש תיקון, והיא מסתפקת בהערה האמורה. (ב"ש 4553/08)