חשד: אביגדור ליברמן ניסה לשבש את החקירה נגדו

עפ"י החשד, שר החוץ הבין כי חוקרי המשטרה מתמקדים בחברות הקש שלו בקפריסין ושינה את שמות החברות ; במקביל מנסים החוקרים להבין כיצד ייתכן שלחשבון הבנק של בתו, מיכל ליברמן, נכנסו מדי חודש 60 אלף שקל

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

היום (א'), לשם שינוי, היה יום חופשי מחקירות עבור שר החוץ אביגדור ליברמן. לראשונה מאז נכנס לתפקיד הוא לא נאלץ להגיע לחדר החקירות, אבל החקירה איתו או בלעדיו מתקדמת במהירות - והיום נחשפים פרטים חדשים מתוך החקירה.

לפחות ב-3 מקרים, על-פי החשד, ניסו ליברמן ואנשיו לשבש את חקירת המשטרה בעניינו. בין היתר הם החליפו את שמות חברות הקש ששימשו אותם בקפריסין. באחת הפעמים, כך על-פי החשד, זיהה ליברמן כי חוקרי המשטרה מעתיקים את כובד החקירה מאוסטריה לקפריסין - ודאג להחליף שוב את שמות החברות.

כאשר מקורביו של ליברמן, שהיו רשומים כבעלי תפקידים בחברות הללו, התבקשו להסביר את פשר סכומי-העתק בחשבונות הבנק, הם לא סיפקו תשובה. יתרה מכך: גם כאשר נתבקשו לענות על השאלה הפשוטה - במה עוסקת החברה בה הם חברים - הם לא נתנו מענה.

במקביל מנסים חוקרי המשטרה להבין כיצד ייתכן כי לחשבון הבנק של בתו של השר ליברמן, מיכל, נכנסו כבר לפני 5 שנים מדי חודש 60 אלף שקל - כל זאת בגיל 21 בלבד.

המסמכים שעשויים להפליל את ליברמן

בשבוע שעבר נחשף בחדשות 2 מסמכים מתוך חקירת השר ליברמן. מסמכים אלה מתעדים את הפקדת ומשיכת הכספים לחשבונותיו. ליברמן חשוד בין השאר בהלבנת הון.

תחילתה של הפרשה בשנת 2006, כאשר נחשפו מספר חברות מעבר לים אשר על-פי החשד ליברמן היה מעורב בהעברות כספים אליהן - כספים שלבסוף זרמו לחשבון בנק בקפריסין, שעם הזמן התרוקן באורח מסתורי.

על-פי המסמכים, לחשבונו של ליברמן נכנסו 500 אלף דולר מחברה בבעלותו של איש העסקים מיכאל צ'רנוי. בתוך פחות מחודש וחצי נמשך רוב הסכום הזה על-ידי מקורבי ליברמן. מסמך אחר מצביע כיצד ליברמן עצמו משך 4 פעמים מהחשבון סכומים של אלפי דולרים.

ליברמן נחקר פעמיים מאז מינויו בשבוע שעבר

בשבוע שעבר נחקר שר החוץ ליברמן תחת אזהרה פעמיים. שר החוץ הטרי נחקר על-ידי חוקרי יאח"ה (יחידה ארצית לחקירות הונאה) בחשד לקבלת שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במירמה והפרת אמונים. גורמים במשטרה מעריכים כי החקירה תסתיים בהמלצה חד-משמעית להעמיד לדין את השר.

מלשכת השר ליברמן נמסר בתגובה: "זו אותה חקירה שנמשכת 13 שנה, שהשר ליברמן אף הגיש בג"ץ כדי לזרזה". עוד הוסיפו בלשכת ליברמן כי השר שיתף פעולה עם חוקריו, ענה לשאלותיהם "ונהנה מהקפה במשטרה".