מונה שר בריאות בממשלת נתניהו: יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן

ליצמן ישמש כסגן שר, אולם בפועל יכהן כשר בריאות לכל דבר ועניין עם סמכויות של שר במשרה מלאה ; בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה נכתב כי "לליצמן ניסיון פיננסי וארגוני רחב, הוא שימש בעבר כיו"ר ועדת הכספים ונחשב לאחד מיושבי הראש הטובים שכיהנו בוועדה מאז ומעולם"

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן נענה הערב (א') לפנייתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשמש כסגן שר הבריאות. ליצמן ישמש כסגן שר עם סמכויות של שר במשרה מלאה.

בהודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה נכתב כי "לליצמן ניסיון פיננסי וארגוני רחב, הוא שימש בעבר כיו"ר ועדת הכספים ונחשב לאחד מיושבי הראש הטובים שכיהנו בוועדה מאז ומעולם.

ליצמן זוכה להערכה רבה במערכת הפוליטית ונשב לבעל יכולות ניהול וארגון גדולות". ליצמן ישמש כסגן שר אולם בפועל יכהן כשר בריאות לכל דבר ועניין, נמסר מלשכת ראש הממשלה.

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד נקבע כי סיעת יהדות התורה תחזיק בתפקיד סגן שר הבריאות עם סמכויות מלאות של שר, אולם עד כה לא הוחלט מי יחזיק בתפקיד, בעקבות מחלוקות סיעתיות קשות.

בשבוע שעבר, בתום מאבק פנימי בסיעה הוחלט כי ח"כ משה גפני ישמש כיו"ר ועדת הכספים. ליצמן, שראה עצמו מועמד בטוח לתפקיד סירב לקחת על עצמו כל תפקיד אחר לאחר שאיבד את ראשות הוועדה לגפני.

הערב, כאמור, הושגה הסכמה בין ליצמן לנתניהו והוא הסכים לקבל עליו את התפקיד.