דסק"ש משתלטת על המלט: רוכשת 14% ממניות מהאחים טופז בתמורה ל-9.5 מיליון דולר; פרמיה של כ-92%

חלקה של דסק"ש יעמוד על 60.3% מהון המניות של המלט ; אורי אולינר מיועד לתפקיד מנכ"ל המלט ; לאחר השלמת העסקה יחדלו האחים טופז להיות בעלי עניין בחברה ויחזיקו בסה"כ כ-2.6%

חברת המלט , העוסקת בייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים, עוברת לשליטתה של דסק"ש של נוחי דנקרנר. זאת לאחר שחברת די.אי.סי שהינה חברה בת בבעלות מלאה של דסק"ש התקשרה בהסכם עם האחים שמואל טופז המשמש כמנכ"ל וכיו"ר הדירקטוריון ומחזיק ב-8.1% מהון המניות בה ודן טופז המחזיק ב-8.5% ממניות המלט, לפיו ימכרו האחים המחזיקים יחד 1,931,950 מניות של המלט המהוות כ-14% מההון המונפק של החברה. אורי אולינר מיועד לתפקיד מנכ"ל המלט.

התמורה שתשלם די.אי.סי לאחים טופז הינה בסך של 9.5 מיליון דולר, שם כ-4.92 דולר למניה או כ-20.29 שקל למניה, לפי השער היציג האחרון הידוע של הדולר נכון לפרסום המכתב. בעיקבות הרכישה תחזיק דסק"ש בכ-60% מהון המניות של המלט, זאת מאחר ועד כה החזיקה ב-46.25% מהון המניות של המלט.

המלט נסחרה היום בעלייה של 0.57% תוך שהיא מרכזת מחזור של כ-284 אלף שקל ומחירה בסיום נקבע על 10.58 שקלים, כך שמחיר העסקה משקף לה פרמיה של כ-92%.

ביצוע העסקה מותנה בקבלת אישור אסיפה כללית של בעלי מניות החברה לסיום הסכמי העסקתם של טופז בחברה בתוקף במועד הקובע, וכן בקבלת אישורים ככל שידרשו מהבנקים הממנים את החברה, זאת תוך 90 יום מתאריך ההסכם.

לאחר השלמת העסקה המוכרים יחדלו להיות בעלי עניין בחברה ויחזיקו בסה"כ כ-2.6% ואילו דסק"ש תחזיק כ-60.3% מהון המניות של המלט.

המנכ"ל החדש אותו מתכוונת דסק"ש למנות הוא אורי אולינר שמכהן בשנים האחרונות כמנכ"ל חברת "הבונים", חברה יצואנית המשווקת שסתומים מתוחכמים. אולינר (55), מהנדס בהכשרתו, החל את הקריירה שלו בתפקידים ביצועיים וניהוליים בקבוצת ישקר. לאחר מכן הצטרף להמלט, בה כיהן במשך 6 שנים בתפקידי ניהול. במסגרת פעילותו בחברה היה אחראי אולינר על הקמת מפעלה המרכזי והנוכחי של המלט בציפורית שבגליל, המעסיק כיום מאות עובדים.

עמי אראל, נשיא דסק"ש: "בחרנו להגדיל את חלקנו בהמלט ולחזק את מעורבות דסק"ש בתעשייה הישראלית, זאת מתוך אמון בחברה וביכולותיה העתידיות לצמוח. אני מאמין כי אורי אולינר יצעיד את החברה להישגים. היכרותו עם המלט וניסיונו העתיר בשוק הרלוונטי מציבים אותו כאיש המתאים לתפקיד".

בנוסף, לקבוצה אחזקות נוספות באמצעות קופות הגמל ופוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים של כלל ביטוח, וחשבון הנוסטרו וקרנות הנאמנות של בית ההשקעות כלל פיננסים - כמו גם חשבון הנוסטרו (תיק ההשקעות הפרטי) שלו.

לפני כחודש הודיעה החברה כי לאור המשבר העמוק הפוקד את יפן היא החליטה לסגור את מפעל הייצור של חברת הבת במדינה.

בעקבות סגירת הייצור ביפן ולנוכח העמקת המשבר הכלכלי העולמי,מכירותיה השנתיות של החברה אשתקד ירדו ב-4.2% ל-156 מיליון שקל. החברה עברה להפסד שנתי של 25.6 מיליון שקל לעומת רווח של 42.28 מיליון שקל ב-2008.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הפך חיובי - 50.16 מיליון שקל - לעומת 4.68 מיליון שקל ב-2007. ההון העצמי ירד ב-205 ל-156 מיליון שקל, נכון לסוף דצמבר, והוא מהווה 45.6% מהמאזן.

שווי השוק שלה מסתכם ב-145.2 מיליון שקל, מאחר והמניה עלתה ב-34.2% מתחילת השנה. אחזקות הציבור מסתכמות ב-23.3%. נציין כי ביוני 2007 נסחרה החברה במחיר של 61 שקל הגבוה פי 6 ממחירה הנוכחי.

המלט הינה חברה שמרבית תוצרתה מיועדת לייצוא, עוסקת בייצור של מחברים, ושסתומים באיכות גבוה ובקטרים קטנים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות. החברה מחזיקה אתר ייצור עיקרי באזור התעשייה ציפורית בגליל ונחשבת כיצרנית בעלות רמות אוטומציה ותחכום גבוהות. בין לקוחותיה של החברה נמצאות חברות נפט, גז, תעשייה ושירותים מהגדולות בעולם כגון אקסון-מוביל, ג'נרל אלקטריק, אייר-ליקיד, אפלייד-מטיריאלס ועוד.

כפי שדסק"ש ציינה בעבר, אחד מכיווני ההשקעה המוגדרים שלה הינו חברות ישראליות עתירות ייצוא. לצד המלט מחזיקה דסק"ש בשליטה במכתשים אגן כדוגמא נוספת לכיוון השקעה זה.