שיחה ראשונה בין נתניהו לאבו-מאזן: "על שני הצדדים לפעול במשותף למען קידום השלום"

כך דווח בגלי צה"ל ; ראש הממשלה ציין כי שיתף פעולה וקיים מגעים בעבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית, והדגיש כי הוא מתכוון לעשות זאת גם בעתיד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (א') עם יושב-ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לראשונה מאז נכנס לתפקידו לפני כשבועיים. כך דווח בגלי צה"ל.

יו"ר הרשות הפלסטינית התקשר לנתניהו ובירך אותו לרגל חג הפסח, והוסיף כי שני הצדדים צריכים לפעול במשותף למען קידום השלום. ראש הממשלה ציין כי שיתף פעולה וקיים מגעים בעבר עם אבו מאזן, והדגיש כי הוא מתכוון לעשות זאת גם בעתיד.

בשבוע שעבר אמר חבר צוות המשא-ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי אבו-מאזן ינהל משא-ומתן עם ממשלת נתניהו בתנאי שתתחייב לעמוד בהסכמים שנחתמו בעבר בין ישראל לרשות. "לא ניתן לקיים דיאלוג ללא התנאים הללו", אמר עריקאת.

בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" הוסיף חבר צוות המשא ומתן כי "לנתניהו אין מנוס מלהכיר בפיתרון שתי המדינות ולהקפיא את הרחבת ההתנחלויות". לדבריו, אם ישראל תקיים התנאים הללו ותתחייב לתהליך אנאפוליס, המגעים יתחדשו מיידית.

אבו-מאזן עצמו תקף את שר החוץ, אביגדור ליברמן, על רקע הצהרותיו על נטישת יוזמת אנאפוליס. "אם ליברמן אינו מוכן להתחייב לאנאפוליס - למה הוא כן מוכן להתחייב?", אמר.