קיבוץ סער וחברת רד סי קורלס יפצו ב-60 אלף שקל בגין הגשת תביעת-סרק

בית משפט השלום בחדרה חייב את קיבוץ סער שבגליל המערבי ואת חברת רד סי קורלס לשלם פיצוי בסך 60 אלף שקל לעודד בירן, ששימש כיועץ לקיבוץ ולחברה בפרויקט לגידול אלמוגים מבויתים

בית משפט השלום בחדרה חייב את קיבוץ סער שבגליל המערבי ואת חברת רד סי קורלס לשלם פיצוי בסך 60 אלף שקל לאדם נגדו הגישו תביעת-סרק.

עודד בירן שימש כיועץ לקיבוץ ולחברה בפרויקט לגידול אלמוגים מבויתים. בשלב מסוים נודע להם כי בירן הגיש בקשה למרכז לטיפוח יזמות (מט"י) עבור פרויקט דומה, והם חשדו כי הפר את הסכם הסודיות עימם. בקשתם לצווי מניעה נגדו ונגד אחרים נמחקה משום שלא הוגשה תביעה עיקרית בתוך שבוע.

רק אחרי שבירן תבע את הקיבוץ והחברה בשל שימוש לרעה בהליך משפטי, הם "נזכרו" לתבוע אותו ואת החברה המתחרה בגין שימוש בסודות מסחריים. התביעה נגד החברה נמחקה במהרה, לאחר שהקיבוץ ורד סי הודו כי המתחרה לא השתמשה בסודותיהם, אולם הם התעקשו לנהל את התביעה מול בירן. התביעה נדחתה, ונקבע כי הגשתה היתה מיותרת ובלתי ראויה משום שהנתונים לא נבדקו קודם לכן.

השופטת הדסה אסיף דחתה כעת את תביעתו בעילה של לשון הרע, נוכח החסינות להליכים שיפוטיים, אולם קיבלה אותה בעילת הרשלנות. לאור קביעת בית המשפט שם, קבעה אסיף, "הגשת התביעה והמשך ניהולה לא נעשו בתום-לב, והיה בהם משום ניצול לרעה של ההליך המשפטי, תוך רשלנות כלפי התובע".

לבירן נפסקו 40 אלף שקל על פגיעה במוניטין, אחרי שהוכיח שאנשים נמנעו מלהעביר אליו לקוחות בשל ההליך, 20 אלף שקל בגין עוגמת-נפש וכן 12 אלף שקל שכר-טרחת עורך דין. (ת"א 03-3453).