עו"ד יוסי פרג: גד חולדאי, בנו של ראש עיריית ת"א, אמר לי כי הוא סחט כספים מנועם לניר

פרג הגיש כתב הגנה לתביעה שהגישו גד חולדאי ואורון צל נגדו ונגד טדי שגיא, בטענה כי הם מנסים לנשלם מחברת הימורים באינטרנט שהקימו הארבעה ; פרג טוען כי חולדאי סיפר לו כי איים על לניר; חולדאי: קשקוש מוחלט

ענף ההימורים המקוונים הישראלי ממשיך לספק סיפורים מעניינים. רו"ח ועו"ד יוסי פרג, הנתבע עם טדי שגיא על-ידי גד חולדאי (בנו של ראש העיר תל-אביב, רון חולדאי) ואורון צל, טוען בכתב הגנתו כי חולדאי סיפר לו כי סחט כספים מאיש העסקים נועם לניר, בעל השליטה בליוורמור השקעות (לשעבר אמפייר אונליין), משווקת אתרי הימורים מקוונים.

לטענת פרג, חולדאי התרברב באוזניו כי לאחר סיום תקופת העסקתו באמפייר אונליין הוא איים על לניר בפגישה ביאכטה השייכת ללניר במרינה בהרצליה, כי אם לא ייכנע לדרישותיו, הוא "יילך לתקשורת ויתבע אותו", תוך חשיפת פרטים שלניר אינו מעוניין בפרסומם. לדברי פרג, בעקבות לחץ פסול זה נאלץ לניר לשלם לחולדאי סכומים נכבדים נוספים.

בינואר השנה הגישו צל וחולדאי תביעה נגד שגיא, בעל השליטה בפלייטק, מפתחת תוכנות לאתרי הימורים מקוונים, ונגד פרג, מומחה למיסוי בינלאומי, שהיה בעברו סמנכ"ל הכספים של אמפייר אונליין, וכיום עובד בצמוד לשגיא בפלייטק. זאת, בטענה כי הם הפרו הסכמים שנחתמו בין הצדדים במסגרת חברה לשיווק אתרי הימורים מקוונים ששמה ValueNet, שהקימו הארבעה. הבעלות על החברה התחלקה בין שגיא (50%), צל (12.5%), חולדאי (12.5%) ופרג (25%).

חולדאי וצל טענו בתביעה כי שגיא התחייב לממן את החברה שהוקמה באופן שוטף, מבלי לדלל את שותפיו, עד שזו תעבור לרווח תפעולי או במשך תקופה בת 4 שנים - המוקדם מבין השניים. ואולם, לדבריהם, שגיא ופרג מתכחשים להסכם שנחתם בין הארבעה, והם מנסים לנשל אותם מהחברה ולהשתלט עליה בצעדים חד-צדדיים וכוחניים, לאחר שהחברה החלה לצמוח בקצב מסחרר. צל וחולדאי ביקשו בתביעתם את הסעדים הבאים: הצהרה כי בינם לבין שגיא ופרג יש הסכם תקף ומחייב ופרסום צו לאכיפת ההסכם.

חשש מחשיפה

בכתב ההגנה שהגיש פרג נאמר כי חולדאי וצל החלו את דרכם בתחום של שיווק הימורים באינטרנט עם חברם, לניר. לטענת פרג, חולדאי ביקש לאורך שנות עבודתו באמפייר אונליין להצניע את דבר היותו עובד של החברה ואת התמורות ששולמו לו בגין עבודתו. זאת, כיוון שחשש, לדבריו, שפרסום קשריו עם עולם ההימורים באינטרנט עשוי לפגוע בקריירה הציבורית של אביו, ראש העיר רון חולדאי.

לפיכך, לטענת פרג, בחר חולדאי להשתמש לאורך השנים במספר חברות OFFSHORE שמניותיהן למוכ"ז והמחזיקות בחשבונות בנק במדינות שונות בעולם, כדי להרחיק את עצמו מפעילות אמפייר. לדבריו, חולדאי אף סירב להיות צד להסכם בכתב כלשהו בנוגע לעבודתו באמפייר. פרג מציין כי במשך שנות עבודתם של חולדאי וצל עבור אמפייר הם הרוויחו סכומים נכבדים, לרבות מענקים שמנים בעקבות הנפקת אמפייר.

פרג טוען כי חולדאי הבן סירב גם לעגן את הסכמות הצדדים בנוגע להקמת ValueNet בהסכם, בשל אותו נימוק של חשש כי חשיפת קשריו עם עולם ההימורים ברשת תזיק לקריירה הציבורית של אביו.

תביעת-סרק

פרג טוען בכתב הגנתו כי התביעה שהגישו צל וחולדאי נגדו ונגד שגיא אינה אלא "תביעת-סרק נואשת, שעניינה בשני תובעים אשר תאבונם למרשרשים אינו יודע שובע, ועצם הגשת התביעה הוא אמצעי לחץ פסול על שגיא ופרג...במטרה לשלוח את ידם עמוק לכיסם ולהוציא משם כספים רבים שכלל אינם מגיעים להם".

לדבריו, דרישתם של צל וחולדאי לקבל סעד של אכיפת ההסכמות בין הצדדים הינה דרישה חסרת תום לב, שיש לדחותה. זאת, כיוון שצל וחולדאי אינם עושים דבר להצלחת המיזם, ואף מסכלים את היכולת להמשיך ולהפעילו.

בא-כוחו של חולדאי הבן, עו"ד רון ברקמן, מסר בתגובה להאשמותיו של פרג: "עורבא פרח, שטויות, קשקוש מוחלט, טענות שאינן ראויות להתייחסות". לדבריו, בין חולדאי לבין לניר היו ועדיין שוררים יחסים טובים, ובכוונת מרשו להגיב על טענותיו של פרג בבית המשפט. (ת.א 1090/09).