ועדות האיתור ממליצות: למנות את דבורה ברלינר או אורי שהם לנשיאות המחוזי בת"א

זאת במקום הנשיא אורי גורן שפרש לגמלאות ; ההמלצה על שהם נחשבת להפתעה, אך במערכת מעריכים כי ברלינר תמונה לתפקיד ; בנוסף הומלץ למנות את זיוה הדסי-הרמן, אבי זמיר או מרדכי פלד לנשיאות השלום בת"א

ועדת האיתור המייעצת לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב ממליצה לשר המשפטים, יעקב נאמן, ולנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, למנות לתפקיד את סגנית הנשיא דבורה ברלינר או את השופט אורי שהם (לשעבר הפצ"ר), במקום הנשיא אורי גורן שפרש לגמלאות.

ההמלצה על שהם נחשבת להפתעה, אך במערכת מעריכים כי ברלינר תמונה לתפקיד, בהנחה שתוותר על המועמדות האפשרית להתמנות לעליון.

ברלינר ושהם הועדפו על פני יתר המועמדים: סגניות הנשיא ורדה אלשיך, מיכל רובינשטיין ודרורה פלפל, והשופטים עודד מודריק וג'ורג' קרא.

בעבר נבחרו הנשיאים על-ידי נשיא העליון בהסכמת שר המשפטים, לקדנציה של 4 שנים שהוארכה עד לפרישה. בעקבות חוק הקדנציות ובהסכמה נדירה בין ביניש לשר הקודם, דניאל פרידמן, נקבע כי הם יבחרו יחד את הנשיאים, מבין 2-3 מומלצים.

ועדת האיתור לנשיא השלום בתל-אביב המליצה לבחור בסגנית הנשיא זיוה הדסי-הרמן, בשופט אבי זמיר (המכהן כשופט בפועל במחוזי) או בשופט מרדכי פלד.

לנשיאות השלום בירושלים הומלצו סגן הנשיא יצחק שמעוני והשופטת שולמית דותן. לנשיאות השלום במחוז מרכז הומלצו סגנית נשיא השלום בנתניה, דפנה בלטמן-קדראי, והשופט שאול מנהיים מהשלום בראשון-לציון.

לנשיאות בתי משפט השלום במחוז הצפון הומלצו סגן נשיא השלום בנצרת, ג'ורג אזולאי, והשופט מרדכי נדל מהשלום בקריית-שמונה.