האוצר שוקל: חייל שייפצע בזמנו הפנוי לא יוכר כנכה צה"ל - ומשפחת חלל שלא מפעילות צבאית תטופל ע"י ביטוח לאומי

(עדכון) - עפ"י הנתונים שסיפק משרד האוצר, רק 22% מנכי צה"ל נפגעו כתוצאה מפעילות צבאית, ו-11% מחללי צה"ל נהרגו בפעילות צבאית ; הכותרת בחוק ההסדרים: "התייעלות באגפי השיקום של משרד הביטחון"

משרד האוצר מציע, במסגרת סעיפי חוק ההסדרים, לשנות את ההגדרות ל"נכי צה"ל" ואת הטיפול בנכי צה"ל ובמשפחות חללי צה"ל, ובכך לחסוך מיליוני שקלים בשנה.

בטיוטת חוק ההסדרים, תחת הכותרת "התייעלות באגפי השיקום של משרד הביטחון", מציע האוצר שחייל שנפגע שלא במסגרת פעילות צבאית או בטחונית לא יוכר כנכה צה"ל ויטופל ע"י המוסד לביטוח לאומי, במקום ע"י אגף השיקום של צה"ל. משמעות הדבר היא פגיעה חודשית של מאות ואפילו אלפי שקלים בחודש עבור נכה צה"ל.

בנוסף, האוצר מציע כי משפחותיהם של חללי צה"ל, אשר לא נהרגו בפעילות צבאית, לא יטופלו ע"י אגף השיקום אלא ע"י המוסד לביטוח לאומי.

עפ"י הנתונים שסיפק משרד האוצר, רק 22% מנכי צה"ל נפגעו כתוצאה מפעילות צבאית, ו-11% מחללי צה"ל נהרגו בפעילות צבאית. תקציב אגפי השיקום הסתכם ב-2008 בכמעט 4 מיליארד שקל - יותר מ-10% מתקציבו השקלי של משרד הביטחון.

לדברי משרד האוצר, הכסף שייחסך - בהיקף מיליוני שקלים - יופנה הן לטיפול בנכים שמצבם קשה יותר (שכן יותר מ-50% מהנכים בשנים האחרונות מוגדרים כנכים קלים), והן להגברת רמת הכוננות והכשירות של צה"ל.