ראש הממשלה נתניהו: "אישור תקציב אחראי יביא ליציאתה של ישראל מהמשבר הכלכלי מוקדם מהצפוי"

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "עשרות אלפי ישראלים פוטרו, ואנחנו מחוייבים לעשות מה שביכולתנו כדי לעצור את התפשטות האבטלה ולהגן על החלשים. זה לא יהיה קל, אלא קשה מאוד"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העריך הבוקר (א') כי "אישור תקציב אחראי יביא ליציאתה של ישראל מהמשבר הכלכלי מוקדם מהצפוי"- כך אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית. לדברי ראש הממשלה, "עשרות אלפי ישראלים פוטרו, ואנחנו מחוייבים לעשות מה שביכולתנו כדי לעצור את התפשטות האבטלה, להגן על החלשים ולתת מענה לצרכי לאום יסודיים שכוללים את הביטחון והחינוך. זה לא יהיה קל, אלא קשה מאוד".

שר הביטחון, אהוד ברק, רמז בפתח הישיבה כי מפלגת העבודה לא תצביע בעד אישור התקציב אם לא תוגדל תקרת ההוצאה. "הדיון על התקציב הוא חשוב מאוד. אנחנו משוכנעים שיש הכרח להגדיל גם את תקרת ההוצאה באופן ניכר וגם את הגירעון, על מנת לאפשר להתמודד עם האתגרים הגדולים גם בתחום המשבר הכלכלי, שעוד לא הגיע לארץ במלוא עוצמתו, גם בתחום הביטחון וגם בתחומים נוספים", אמר ברק.

ברק הוסיף: "מכל הסיבות האלה הדיון הזה הוא קריטי. מפלגת העבודה לא תוכל לקבל מסגרת שבה אין פתח להרחבת התקציב".

עם זאת, נתניהו הביע ביטחון כי "העברת התקציב לא תהיה קלה, אבל אני מאמין שנצליח אחרי הרבה דיונים וויכוחים קשים". טרם ישיבת הממשלה, ולאחר ישיבת חברי מפלגת "העבודה" הבוקר, זימן אליו נתניהו את ברק לפגישה קצרה בנושא.

ח"כ זבולון אורלב, הצפוי לעמוד בראש ועדת החינוך של הכנסת, הודיע היום כי אם הממשלה תליט על קיצוץ בתקציב החינוך, הוא יוביל מרד של ברי כנסת בקואליציה שיצביעו נגד התקציב. לדברי אורלב, "קיצוץ נוסף בחינוך יהיה מכה אנושה למערכת הינוך המצויה בתהליך של קריסה ומהווה הפרת התחייבות של ראש הממשלה להעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי".

ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר כי הצעת התקציב היא אנטי חברתית ופוגעת לא רק בשכבות החלשות אלא גם במעמד הביניים. "כשהליכוד בראשות נתניהו מוביל גזירות, אין בכך חדש אך התנגדות שרי העבודה לא מנקה אותנו מהשותפות לתוכנית, מה גם שבכנסת מחוייבת סיעת העבודה לתמוך בתקציב". כבל הוסיף כי "כבר בתחילת דרכה של הממשלה ניכר חוסר היכולת של העבודה להשפיע".