פרשת "שיטת השקשוקה": תביעת הדיבה של האחים עופר נגד מיקי רוזנטל לא תימחק

כזכור, עופר תבע מיליון שקל מרוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה", בטענה ל"רדיפה אובססבית של רוזנטל אחרי משפחת עופר" ; רוזנטל מצידו ביקש לדחות התביעה על הסף, בטענה כי מדובר בניסיון להלך עליו אימים

ההליך המשפטי בתביעת הדיבה שהגיש עידן עופר נגד מיקי רוזנטל יימשך: היום (א') נמחקה בקשתו של רוזנטל לדחות על הסף את תביעת הדיבה שהגיש נגדו איש העסקים עידן עופר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ההחלטה, בהסכמת שני הצדדים, התקבלה היום לאחר שפרקליטיו של רוזנטל ביקשו מבית המשפט למחוק את בקשת רשות הערעור שהגיש רוזנטל על פסיקת בית המשפט השלום בתל-אביב, אשר דחה את בקשתו למחוק את תביעתו של עידן עופר.

תביעתו של עופר נגד רוזנטל הוגשה לפני כשנה לבית משפט השלום בתל-אביב. רוזנטל כאמור הגיש בקשה למחיקת התביעה, אולם בית משפט השלום דחה את הבקשה, ולכן פנה רוזנטל לבית המשפט המחוזי באמצעות בקשת רשות ערעור.

עופר הגיש תביעה בסך כמיליון שקל נגד רוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה" העוסק במשפחת עופר, בטענה "לרדיפה אובססבית של רוזנטל אחרי משפחת עופר ועסקיה".

עופר, המיוצג על-ידי עו"ד צבי גלמן ממשרד אריאל שמר ושות', טוען כי רוזנטל פועל זה שנים נגדו ונגד משפחתו, ומנצל את כוחו ומעמדו בתקשורת כדי לפגוע בהם באופן כפייתי. בתביעה נטען כי כחלק ממסע הרדיפה של רוזנטל נגד משפחת עופר, רוזנטל פרסם לשון הרע נגד משפחת עופר בשני פרסומים שונים.

כחודש לאחר הגשת התביעה, הגיש רוזנטל בקשה לדחות את התביעה על הסף, בטענה כי מדובר בהליך סרק ובניסיון להלך עליו אימים, אך הבקשה נדחתה. במקביל, בדיון שנערך בגין התביעה לפני מספר חודשים בבית משפט השלום, חוייב עופר לפרט בתצהיר מי הם בני-משפחתו ומה הן החברות הקשורות אליו, שלטענתו נפגעו מרדיפתו של רוזנטל. דרישה זו באה לאחר שבכתב התביעה שהגיש עופר נגד רוזנטל הוא גולל שורה של אירועים שפגעו לטענתו במשפחת עופר.

רוזנטל טען מול טענותיו של עופר כי עופר "נוקט בבריונות משפטית, מנסה להלך עליי אימים ולהטיל דופי בעבודתי העיתונאית, מתוך מטרה לסתום פיות ולמנוע ביקורת לגיטימית ומתבקשת".

כאמור, בעקבות החלטת בית המשפט הנחוזי שהתקבלה בהסכמה על-ידי שני הצדדים, יימשך הדיון בעניין בבית משפט השלום.

הולכים לגישור

"עידן עופר ומיקי רוזנטל מנהלים גישור שיוכל לייתר את בירור תביעת הדיבה של עופר נגד רוזנטל". כך ציין היום העיתונאי רוזנטל, כשביקש למחוק בקשת ערעור שהגיש על דחיית בקשתו, לסילוק תביעת עופר נגדו על הסף.

לדבריו, באמצעות עו"ד שלומי הדר, בין הצדדים טרם תמו הליכים בהם עשויות להתייתר חלק מהסוגיות שבבקשת הערעור.

כן צויין כי עופר ויתר על הוצאות ההליך. השופטת שרה ברוש הורתה למחוק את הבקשה, ללא צו להוצאות. (בר"ע 1557/08).