מיטב: תשואת קופות הגמל הגדולות באפריל: 3.3% - 5%

הקופות המתמחות במניות צפויות להציג מתחילת השנה תשואת שיא ולחלקן אף תיהיה תשואה של יותר מ-50% ; בקרנות הנאמנות "צמוד - IN, שקלי - OUT" ; קצב פדיונות יומי של כ-180 מליון שקל ליום נרשם בקרנות הכספיות באפריל

כלכלני מיטב פרסמו היום (א') את תחזיתם לביצועי קופות הגמל בחודש אפריל 2009. במיטב צופים תשואה חיובית גבוהה לקופות הגמל בזכות עליות השערים בשוקי המניות בארץ ובחו"ל ובשוק האג"ח הקונצרני.

מסיכום חודש אפריל 2009 עולה כי התשואה הנומינלית (ברוטו) של קופות הגמל הגדולות באפריל 2009 צפויה להיות חיובית ולנוע בתחום שבין 3.3% ל-5.0%.

תשואות מנהלי קופות הגמל בתעשייה כולה צפויה לנוע בטווח רחב יותר שבין בין 3% ל-6.0%, כאשר המדד המשוקלל של התעשייה צפוי להצביע על תשואה של כ-3.7%.

האפיקים המובילים בתרומתם לתשואה החודש הינם האפיק המנייתי בארץ ובחו"ל וכן האפיק הקונצרני צמוד המדד.

יחד עם זאת, התשואות השליליות שנרשמו באיגרות החוב הממשלתיות, הן השקליות והן הצמודות, בעיקר לטווחים הבינוניים והארוכים, מיתנו את התשואה החיובית של הקופות.

בשליש הראשון של השנה (ינואר- אפריל): תעשיית קופות הגמל צפויה להצביע על תשואה חיובית ממוצעת של כ-12.8%, כאשר המפגרות יצביעו על עלייה של כ-13.5%, והבולטות כ-22%.

הקופות המתמחות במניות צפויות להציג תשואת שיא (ינואר-אפריל) של כ-32%, וחלקן אף יותר מ-50%.

בהתייחסם לשינויים שחלו בנכסי תעשיית קרנות הנאמנות באפריל 2009 אומרים כלכלני מטב כי הערכה ראשונית היא כי "צמוד - IN, שקלי - OUT" - כך אפשר לסכם את החודש החולף בנכסי תעשיית קרנות הנאמנות לאחר שלראשונה מזה מס' חודשים, הקרנות השקליות מפגרות בגיוסים מול קרנות אג"ח מדינה וצמודי מדד וקרנות אג"ח חברות וכללי.

בסיכומו של חודש אפריל גייסה תעשיית קרנות הנאמנות כ-1.6 מיליארד שקל ובנטרול הקרנות הכספיות גייסה תעשיית הקרנות המסורתיות כ-4.1 מיליארד שקל, או כ-290 מיליון שקל ביום.

בלטו בגיוסים החודש, קרנות אג"ח מדינה וצמודי מדד שגייסו כ-1.8 מיליארד שקל וקרנות אג"ח חברות וכללי שגייסו כ-1.3 מיליארד שקל.

הקרנות השקליות סיכמו את החודש בפיגור אחר שאר קרנות האג"ח עם גיוס של כ-0.7 מיליארד שקל, כאשר בשבועיים האחרונים של החודש אנו עדים לעצירת הגיוסים ואף לפדיונות קלים.

קרנות הכספיות הפדיונות ממשיכים ובחודש האחרון בלבד הן הספיקו לפדות עוד כ-2.5 מיליארד שקל, קצב פדיונות יומי של כ-180 מליון שקל ליום.

מתחילת החודש צמחה תעשיית הקרנות בכ-3.3 מיליארד שקל לסך נכסים של 112.4 מיליארד שקל, מתוך זה כ-1.6 מיליארד שקל מיוחסים לגיוס כספים וכ-1.7 מיליארד שקל לעליית ערך נכסי הקרנות, בהתאם לעלייה של 1.5% במדד מיטב לקרנות הנאמנות (נכון ל-30/4/09).