מקרה רביעי של שפעת החזירים בישראל: צעירה ששבה ממקסיקו ואושפזה בבית החולים נדבקה בנגיף

כך אישר הערב משרד הבריאות ; בירושלים נסגר משפחתון לאחר שעלה חשש כי ילדה בת 3.5 ששוהה בו חולה אף היא בשפעת

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מקרה רביעי של שפעת החזירים בישראל. צעירה ששבה ממקסיקו ואושפזה בבית החולים נדבקה בנגיף. בירושלים נסגר משפחתון לאחר שעלה חשש כי ילדה בת 3.5 ששוהה בו חולה אף היא בשפעת.

משרד הבריאות אישר הערב (א') כי מקרה רביעי של שפעת החזירים התגלה בישראל. צעירה בשנות ה-20 לחייה שחזרה לאחרונה ממקסיקו ואושפזה אתמול בבית החולים איכילוב בחשד שנדבקה בנגיף, אובחנה כחולה וודאית בשפעת.

מוקדם יותר אושפזה בבית החולים שערי צדק בירושלים מחשש שנדבקה שילדה בת 3.5 ששבה ממקסיקו נדבקה במחלה. הילדה שהתה במשפחתון עם ארבעה ילדים נוספים. בעקבות החשש שהילדה חולה נסגר המשפחתון זמנית, וההורים הורו להשאיר את ילדיהם בבית ולמהר לבית החולים אם יבחינו בתסמינים חשודים.

בעקבות הקלות בה יכולים ילדים ותינוקות להידבק בשפעת החזירים, הוציא משרד הבריאות קובץ הנחיות לגננות והורים למניעת העברה המחלה בקרב תינוקות וילדים. אחת ההנחיות נוגעת לשמירה על היגיינה אישית: רחיצת הידיים של הילד במים ובסבון חשובה מאוד על מנת למנוע הדבקה. כמן כן, אסור בתכלית האיסור לשלוח ילדים חולים לגן.

בני זוג נחשדו כחולים בשפעת החזירים

משרד הבריאות דיווח אתמול כי תושב תל אביב בן 34 אובחן כחולה בשפעת החזירים. האיש ובת זוגו אושפזו אתמול בבידוד בבית החולים איכילוב, בחשד שנדבקו בנגיף לאחר ששבו מטיול במקסיקו ארצה. ממשרד הבריאות הוסיפו כי טרם התקבלו תוצאות הבדיקות של האישה בת ה-27, וכי מצבם של בני הזוג מוגדר טוב.

המרפאה המיוחדת לטיפול בשפעת אתמול לפנות ערב הודיע משרד הבריאות על 3 מקרים נוספים של ישראלים שחשודים בהידבקות בשפעת החזירים, בהם אישה כבת 33 ותינוקה בן ה-8 חודשים המאושפזים בבידוד בבית החולים הדסה עין כרם. האם ובנה הפעוט חזרו לארץ ממקסיקו בטיסה 026 מניוארק, אולם רק היום חשה האם ברע - ומיהרה לבית החולים.

משרד הבריאות קורא לכל נוסעי טיסת איבריה 3572, שנחתה אתמול בשעה 5 לפנות בוקר, להישאר במשך שבוע ימים בבית, ובמידה ומי מהנוסעים מרגיש לא טוב - עליו לגשת מיד לבית החולים להיבדק.

בשלב זה טרם התקבלו תוצאות בדיקות המעבדה הסופיות של שלושת החולים הנוספים, והם יישארו בבידוד עד לבירור סופי אם הם אכן נדבקו במגפה העולמית המשתוללת.