הבורסה בת"א סגרה בעליות: המעו"ף טיפס ב-0.9% ומדד התל-טק בלט בעלייה של 1.6%; דלק נדל"ן זינקה ב-17.3%

גלובס tv מדד הבנקים איבד בסיום 0.2% ; אפריקה טיפסה בעוד 3.9% ; מכתשים אגן קפצה ב-5.3% ; גזית גלוב עלתה ב-2.2% ; אורמת הוסיפה 4.5% ; ביוקנסל טסה ב-143% ; לאומי ופועלים איבדו 0.4% ו-0.3% בהתאמה

המסחר בבורסה בת"א נחתם בעליות שערים, אותן הוביל היום מדד התל-טק שטיפס ב-1.6% לאחר שאתמול סיים יום המסחר בירידה, מדד המעו"ף המשיך את המסע צפונה כאשר ננעל בעלייה של 0.9%. על הסנטימנט החיובי העיבו מניות הבנקים שהושפעו מהמתיחות בין בנק ישראל לבנק הפועלים כמו גם מהמתיחות בוול סטריט לקראת פרסום מבחני הלחץ של הבנקים האמריקנים שנידחו ליום חמישי השבוע. החוזים העתידיים בווול סטריט מאותתים על עליות קלות בפתיחת יום המסחר.

תוכנית "בלימה ותנופה" יוצאת לדרך ברפורמה במינהל מקרקעי ישראל: הקרקעות יועברו לידי בעלי הדירות. רה"מ נתניהו: "הרפורמה מפסיקה את התלות במנגנוני ביורוקרטיה מסורבלים, היא תוזיל את מחירי הקרקע ובעקבות כך את מחירי הדירות - כך שרכישת דירה ע"י זוגות צעירים וחיילים משוחררים תהיה בהישג יד".

עוד בזירה המקומית החליטה אתמול הממשלה כי שיעור הגידול בתקציב 2009-2010 יעמוד על 1.7%. תקציב 2009 יעמוד על 243.5 מיליארד שקל (לא כולל מימון האשראי) ואילו הגרעון יעמוד על כ-6% (44.8 מיליארד שקל).

הממונה על אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב, אמר בישיבה, כי ב- 2009, שבה צפויות הכנסות ממסים של 170 מיליארד שקל (32 מיליארד שקל פחות מהתחזית הקודמת), לא תוכננו קיצוצים. מנגד, ב-2010, מתכנן האוצר קיצוץ של כ-14 מיליארד שקל.

עוד הושפע המסחר בת"א מהרוחות האופטימיות הנושבות בפתיחת שבוע המסחר מאסיה שם בלט מדד ההנג סנג של הונק קונג שזינק ב-5.5% לאחר שדווח כי מגזר הייצור בסין הציג צמיחה בחודש אפריל לאחר 9 חודשים של התכווצות. באירופה נסחרות הבורסות במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות שערים.

"השוק הדובי טרם הסתיים"

צחי ליבוביץ', מנהל תחום ניהול תיקים בגאון בית השקעות התייחס למסחר היום בבורסה בת"א ואמר כי התיקון כלפי מעלה נובע מדו"חות טובים מהצפוי של חברות מרכזיות בחו"ל ובנוסף, הבנקים בארה"ב ביצעו מעין 'טריק חשבונאי' כשרשמו בדו"חות 2008 חלק מהמחיקות של 2009 ובכך פירסמו דו"חות חזקים יחסית ברבעון הראשון". להערכתו של ליבוביץ' "השוק הדובי טרם הסתיים וכראייה לכך מביא ליבוביץ' את נתוני המאקרו העגומים שפורסמו בחודש אפריל בארה"ב. "קיים חוסר התאמה בין התנהגות השווקים למציאות הכלכלית, כך שבמידה והנתונים הכלכליים ימשיכו להיות שליליים - הדובים יחזרו לבורסה" סיכם ליבוביץ'.

היום גם פורסם סקר החברות של בנק ישראל ממנו עולה כי הפעילות העסקית המשיכה להתכווץ ברבעון הראשון - וצפויה ירידה נוספת גם ברבעון השני. הירידה בביקושים היא שפגעה בעיקר בפעילות החברות. במקביל להמשך הירידה בפעילות, ירד שיעורה הצפוי של האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים, והוא כבר קרוב לגבול התחתון של היעד.

בסיום המסחר עלה מדד המעו"ף ב-0.9% ל-823 נק', ת"א 100 טיפס ב-0.9%, מדד התל-טק בלט בעלייה של 1.6%, מדד הבנקים איבד 0.2% מערכו ומדד הנדל"ן טיפס ב-0.8%.

מניות בכותרות

מניית בנק הפועלים ריכזה היום עניין כאשר בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון מתכוונת להשתתף היום באופן חריג בישיבת הדירקטוריון של הבנק בעקבות דרישת בנק ישראל לפטר את יו"ר הבנק דני דנקנר. כ-500 מעובדי הבנק השתתפו היום בהפגנת מחאה מול בניין בנק ישראל בירושלים. ביקורת רבה הופנתה לועד העובדים של הבנק מכיוונם של ועדים בבנקים אחרים.

ערוץ 9, שבשליטת לב לבייב הודיע, על העברת פעילותו לקומות ה-27 וה-28 במגדל, שנמצא בבעלות אפריקה נכסים , מקבוצת אפריקה ישראל . חוזה השכירות נחתם ל-5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות, ושווי העסקה נאמד בכ-2.5 מיליון שקל בשנה.

העלייה במחירי הנפט מביאה את חברת האנרגיה החלופית אורמת לרכז היום עניין במסחר בבורסה בת"א.

חברת ביוקנסל העוסקת בפיתוח תרופות למחלת הסרטן הודיעה היום לבורסה בת"א כי רשמה הצלחה בביצוע טיפול חמלה בחולה בן 78 אשר סבל מסרטן מסוג TCC (סרטן שטחי של שלפוחית השתן) באגן הכליה.

קבוצת דלק ודלק נדל"ן ריכזו עניין לאחר שאתמול קיבלו לידיהם מחזיקי המניות של קבוצת דלק את מניות דלק נדל"ן כדיבידנד בעין. יחס החלוקה היה 8.8 מניות דלק נדל"ן על כל מנייה של דלק קבוצה כך שמי שב-19 באפריל החזיק במניית קבוצת דלק - קיבל אמש 8.8 מניות של דלק נדל"ן.

כי"ל והחברה לישראל הוסיפו לרכז עניין לאור התאוששות מחירי הסחורות בעולם לאור הצפי להתאוששות של הכלכלה העולמית.

גזית גלוב והחברה האם גזית אינק רכזו עניין לאחר שאתמול S&P מעלות הפחיתה את דירוג סדרות האג"ח של גזית גלוב וגזית אינק בדרגה אחת והוציאה אותן מרשימת המעקב. הדירוג לגזית גלוב הופחת ל"+A/ שלילי" ושל גזית אינק ל"A/ שלילי".

הכנסותיה של אינקרדימייל זינקו ב-34% לשיא רבעוני של 6.4 מיליון דולר. החברה עברה לרווח של 1.4 מיליון דולר ברבעון לעומת הפסד של 700 אלף דולר ברבעון המקביל. עופר אדלר, מנכ"ל החברה ציין כי "הצגנו הכנסות שיא למרות שהרבעון הראשון הוא מסורתית הרבעון החלש של החברה.

יואב בורגן מלידר שוקי-הון העריך כי תוצאות טבע שיפורסמו מחר (ג') יהיו נמוכות מעט מהקונצנזוס שעומד על רווח של 68 סנט למניה. בורגן מציע לא להתרגש מהשקת הסולודין במהלך הרבעון בהנחה כי "התרופה בעלת פוטנציאל מסחרי קטן למדי" ומעריך שקיימת סבירות נמוכה שטבע תעדכן את התחזיות בשיחת הוועידה.

סרגון קיבלה הזמנה ראשונית בסך של כמיליון דולר מספקית שירותי תקשורת אלחוטיים לאזורים כפריים בארה"ב. מנכ"ל החברה, עירא פלטי: "בשל סל פתרונות ה-IP האלחוטיים המתקדם שלנו, סרגון נמצאת בעמדה טובה להיות שחקנית מרכזית בהתרחבות המתמשכת של רשתות אלחוטיות בקצבים גבוהים".

[לאתר המעו"ף]