ביוקנסל הודיעה על הצלחת ניסוי בתרופה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן באדם אחד - המניה הגיבה בזינוקים

בניסוי הצליחה התרופה למנוע כריתת כליה של מטופל לאחר שהצליחה למנוע היווצרותם של גידולים באגן הכליה בטווח של שנה לאחר הטיפול

חברת ביוקנסל העוסקת בפיתוח תרופות למחלת הסרטן הודיעה היום לבורסה בת"א כי בוצע טיפול חמלה בחולה בן 78 אשר סבל מסרטן מסוג TCC (סרטן שטחי של שלפוחית השתן) באגן הכליה. לחולה כבר נכרתה הכליה הימנית בעבר מסיבות דומות, והוא עמד בפני כריתת הכליה השמאלית, דבר אשר היה מצריך ביצוע דיאליזות לאורך כל ימי חייו.

לאחר קבלת האישורים המתאימים וביצוע הבדיקות אשר הראו שהחולה היה מועמד טוב לטיפול באמצעות תרופת הדגל של החברה, BC-819, החלו רופאיו בטיפולים. החולה קיבל סדרה של שישה טיפולים, במינון של 10 מ"ג כל אחד, באמצעות הזרקה אל תוך אגן הכליה.

על פי הדיווח של החברה, ממצאי הבדיקות מראים כי נמנעה היווצרותם של גידולים באגן הכליה (וזאת כשנה לאחר שהחולה היה מועמד לכריתה), ולא היו לטיפול כל תופעות לוואי חמורות. החולה דיווח כי המשיך לתפקד ולעבוד בהתאם לאיכות החיים שלו לפני תחילת הטיפולים, ורופאיו דיווחו על רצונם להשתמש בתרופת החברה גם במקרים דומים בעתיד.

פרופ' אברהם הוכברג, יו"ר הדירקטוריון של החברה והמדען הראשי שלה, אמר כי "תוצאות הטיפול מראות שאפשר להשתמש בתרופה BC-819 כאמצעי לשמירה על כליות ושלפוחיות השתן של חולים שהיו מועמדים לכריתה רדיקאלית של איברים אלה, ומתוך כך, למנוע פגיעה חמורה במיוחד באיכות חייהם".

מהחברה נמסר כי היא שוקלת את המשך פיתוח התרופה להתוויה זו בעתיד, בהתאם למשאבים אשר יעמדו לרשותה. בשעה זו מזנקת המניה במסחר בתל אביב בכ-230% במחזור חריג של כ-5.9 מיליון שקל לעומת מחזור ממוצע של כ-30 אלף שקל ביום.