תביעה ב-10 מיליון שקל נגד נירוסופט של רון לאודר בטענה לריגול תעשייתי בתחום המים

חברת "ימית סינון וטיפול במים" טוענת כי שניים מבכיריה גזלו ממנה מידע סודי והעבירו אותו לנירוסופט, וכך נודע לזו על פרויקטים בתחום המים שימית עמדה לבצע

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה תביעה - שהועמדה לצורכי אגרה על 10 מיליון שקל - נגד חברת נירוסופט מכרמיאל, הנמצאת בשליטתם של המיליארדר רון לאודר ושל מנכ"ל החברה מינו נגרין, בטענה לריגול תעשייתי בתחום המים.

התובעת, "ימית סינון וטיפול במים" מעמק חפר, טוענת, באמצעות עוה"ד אדם פיש ושחר הופמן ממשרד בן-ארי פיש ושות', לפרשה חמורה של קנוניה וריגול תעשייתי, לה שותפים נירוסופט ומנכ"לה וכן שניים מעובדי ימית: מנהל שיווק עסקי, שפיתח שווקים בדרום ומרכז אמריקה בתחום טיפול במים, ומנהל השיווק המסחרי בדרום אמריקה. אלה, נטען, גזלו מידע עסקי סודי של ימית והעבירו אותו לנירוסופט, וכך קיבלה זו מידע על פרויקטים שעמדה ימית לבצע.

לדבריה, הקנוניה נחשפה כשאחד המעורבים ביקש לסיים את עבודתו בחברת ימית. מחברת שהותיר אחריו עוררה את חשדו של המנכ"ל עופר תלמי. הוא עיין בה, וכך חשף קשר שהיה לאיש עם נירוסופט, מידע שהועבר אליה, ותיעוד של כספים אשר הועברו לכאורה ממנה לעובד. בדיקות נוספות העלו כי בין הבכיר בימית ונציגי נירוסופט נשלחו עשרות מסרונים, והיו שיחות טלפון רבות.

כשנתגלתה הקנוניה פעלה ימית כדי להגן על עצמה ועל סודותיה המסחריים בשורת מהלכים של סעדים זמניים, בהם הגשת תביעה לבית הדין לעבודה בחיפה כנגד עובדיה לשעבר.

בשיתוף-הפעולה האסור הזה, נטען, "גנבה" נירוסופט מימית פרויקט גדול לטיפול במים בצ'ילה, בכ-8 מיליון דולר, שאמור היה להניב לימית רווח גדול.

לפי התביעה, בעוד תפקיד הבכירים שנהנו מאמון מנהלי ימית היה פיתוח עסקי החברה במרכז ודרום אמריקה, הם קשרו קשר עם נירוסופט ומנכ"לה כדי לסלק את ימית מאותם פרויקטים. נטען כי הם הונחו על-ידי מנהלי החברה המתחרה ופותו בתגמול נדיב.

טרם הוגש כתב הגנה. (תא 7900509).