יום תנודתי באחד-העם ננעל בעליות: המעו"ף הוסיף 1.3% ומדד הנדל"ן 1.7%; וואלה זינקה ב-9.6%

כי"ל הוסיפה 2.6% והחברה לישראל 7.5%% ; אלווריון ירדה ב-2.4% ; הפועלים נחלשה ב-1 ודיסקונט התחזקה ב-2.8% ; גמול זינקה ב-27.5% ; פאנדטק טיפסה ב-3.7% ; רמי לוי עלתה ב-4.3%

המסחר בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים, בהובלת מדד המעו"ף והנדל"ן, לאחר שבמרבית שעות היום נסחרו המדדים המובילים במגמה שלילית. על השינוי במגמה השפיע פרסום נתון התעסוקה בסקטור הפרטי בארה"ב שהיה מעודד מהצפוי, כאשר מספר המועסקים בו ירד פחות מהציפיות. מדד הבנקים הוא היחיד שרשם ירידות גם בסיום, בתגובה לפרסומים בארה"ב על דרישה צפויה של הממשל לגיוס הון נוסף של הבנקים הגדולים, לפני פרסום מבחני הלחץ.

בין מניות המעו"ף בלטו לחיוב מניות כי"ל והחברה לישראל, ומנגד מניית הראל ביטוח משכה את המדד מטה.

בנק ישראל פרסם הבוקר את דו"ח האינפלציה לרבעון הראשון של 2009, ממנו עולה כי קצב עליית המחירים בארץ הואט משמעותית. בדו"ח נכתב: השפעותיו של המשבר העולמי על המשק הישראלי, שהיו בתחילה מתונות יחסית למדינות אחרות, ניכרות כעת בבירור בהתכווצות הפעילות המשקית, על כל ענפיה, תוך פגיעה משמעותית הן ביצוא והן בשימושים המקומיים".

בנוסף פורסם היום כי יתרות המט''ח של בנק ישראל זינקו ב-53% בשנה האחרונה, מה שמצביע על כך שתוכנית רכישת המט"ח של בנק ישראל נותנת את אותותיה. יתרות מטבע החוץ של בנק ישראל הסתכמו בסוף חודש אפריל 2009 ב-45,076 מיליוני דולרים, גידול בסך 921 מיליוני דולרים לעומת סוף החודש הקודם.

מדד אמון הצרכנים של ישראל זינק באפריל ב-25.4% ושב לרמתו לפני קריסת ליהמן ברדרס. מדובר בעלייה החודשית החדה ביותר מזה שמונה שנים. רק 44% סבורים בסוף אפריל כי מצב שוק העבודה יורע בתוך שישה חודשים, לעומת 55.9% במארס.

עוד ברקע למסחר, המגמה המעורבת באסיה, ופתיחת המסחר באירופה בעליות שערים קלות וירידות השערים שנעלו אתמול את המסחר בוול סטריט על רק דבריו של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, שאמר אתמול כי למרות שישנם סימנים לשיפור במצב הכלכלה והתייצבות בשוק הנדל"ן למגורים, "הפעילות הכלכלית בארה"ב עוד לא הגיעה לתחתית - תשוב לצמוח לקראת סוף שנת 2009". בזירה המקומית תימשך עונת הדו"חות.

המעו"ף הוסיף 1.3% ל-837.18 נק', ת"א 100 התחזק ב-1.3% ל-768.51 נק', התל-טק עלה ב-0.5% ל-181.04 נק', מדד הבנקים רשם ירידה של 0.3% ל-778.13 נק', מדד הנדל"ן התחזק ב-1.7% ל-236.28 נק'

מניות בכותרות

בעל השליטה ברשת השיווק רמי לוי שיווק השקמה מכר 10% ממניות החברה הציבורית לפסגות לפי שווי של 524.4 מיליון שקל כשמחיר העסקה משקף דיסקאונט של 2% למחיר הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב היום. רמי לוי מכר 1.2 מיליון מניות, במחיר של 43.7 שקל למניה, מה שמסתכם ב-52.4 מיליון שקל. לוי אמר ל"גלובס" כי "עשיתי את המהלך כדי להיכנס למדד ת"א-100".

אלווריון החטיאה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות. החברה הציגה רווח מתואם של 745 אלף דולר, סנט למניה מעל תחזיות האנליסטים ומעריכה כי ההכנסות ברבעון הבא יסתכמו ב-54-62 מיליון דולר; האנליסטים מצפים ל-69.9 מיליון דולר.

בלופניקס זכתה בחוזה להסבת תוכנה בהיקף 3.5 מיליון דולר תחליף את מערכות המחשוב המיושנות של ספקית בינלאומית של פתרונות רילוקיישן פרויקט ההסבה אמור להסתיים עד תחילת שנת 2010

מניות הבנקים הגדולים - לאומי , פועלים , דיסקונט ומזרחי-טפחות , ריכזו עניין לקראת פירסום מבחני הלחץ לבנקים בארה"ב כשבנק אוף אמריקה צפוי להידרש לגיוס של כ-34 מיליארד דולר.

דלק נדל"ן הודיעה כי תבצע הנפקת זכויות לבעלי מניות החברה בהיקף של 120 מיליון שקל.

כי"ל והחברה לישראל ריכזו עניין לאור העלייה במחירי הסחורות, באותו תחום ירכזו עניין גם בז"ן ומכתשים אגן .

אפריקה ישראל המשיכה לרכז עניין לאחר מימושי הנכסים שלה כשלמרות מסחר תנודתי רשמה זינוק של כ-100% בערך המניה בחודש האחרון.

וואלה מסכמת רבעון עם זינוק של 62.8% ברווח הנקי ל-5.6 מיליון שקל ועלייה של 23% בהכנסות ל-30.1 מיליון שקל. מנכ"ל וואלה, אילן ישועה: "הרבעון הראשון אופיין בהמשך הסבת תקציבי פרסום ממדיות מסורתיות כדוגמת העיתונות המודפסת והטלוויזיה לאינטרנט, כאשר וואלה היתה הנהנית העיקרית מהמגמה".

כלל פיננסים שוב תפרסם את דו"חותיה מחדש. מהדיווח ששיגרה אתמול בבוקר, עולה כי בדו"חות השנתיים שלה לשנת 2008 התגלתה טעות, שמקורה הוא ב"אי ביצוע הפחתה בגין יתרת מוניטין אשר יוחסה להשקעת החברה בכלל פיננסים חיתום, בסך של כ-16.8 מיליון שקל".

די-פארם, חברה בת של כלל ביוטכנולוגיה ביקשה מה-FDA אישור לניסוי בתרופה לטיפול בשבץ. הניסוי האמור, צפוי להיות רנדומלי, בשיטת הסמיות הכפולה (double blind) ולכלול קבוצת ביקורת אישור ה-IND על ידי ה-FDA יאפשר את תחילת הניסוי בארה"ב ובאירופה.

פאנדטק עקפה תחזית הרווח ועידכנה מעלה תחזית הרווח לרבעון השני. החברה מצפה כעת לרווח נקי של 5-11 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 2-10 סנט למניה ותחזית השוק ל-7 סנט למניה.

ליאון רקנאטי קרוב להסדר אג"ח בחברת גמול שבשליטתו. בסיומה של אסיפת מחזיקי אג"ח של החברה שנערכה אתמול, לא עלו התנגדויות לאישור הסדר החוב שהוצע, במסגרתו אוחד חוב האג"ח עם החוב לגמולות (חברת ניהול גמל, שהייתה בשליטת בנק הפועלים והיום נכסיה מחולקים בין כמה קופ"ג), כך שהיקפו מסתכם ב-430 מיליון שקל - והוא צפוי להיות מאושר בשבוע הבא.