פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בי"ח שיבא: "המבקר משחרר טיזר לכותרת עיתונאית צהובה; לא היו דברים מעולם"

בדו"ח המבקר שפורסם אתמול נכתב כי רוטשטיין עבד ב-11 עבודות פרטיות במקביל לתפקידו וחרג משמעותית בהיקף השכר שקיבל

"ההר הוליד עכבר" - כך מסר פרופ' רוטשטיין, מנהל ביה"ח שיבא, בתגובה לממצאי דו"ח מבקר המדינה, שהעביר לאמצעי התקשורת. "מבקר המדינה מצטייר בבדיקה זאת כמי שסימן מטרה והוא אינו מרפה ממנה גם כאשר תוצאות החקירה מפריכות את כל הסברות המקדימות שהועלו על ידו. הוא משחרר טיזר לכותרת עיתונאית צהובה, לפיו עסקתי בלא פחות מ-11 עבודות נוספות מחוץ לתפקידי כמנהל המרכז הרפואי 'שיבא'. לא היו דברים מעולם".

"פירסום פוגע ולא-מדוייק זה של המבקר נעשה למרות שהובהרו לו הנקודות הבאות: 1. חמש מהעבודות הנוספות, כביכול, הן חברותי בתאגידים הקיימים בתוך המרכז הרפואי שיבא: תאגיד הבריאות, מכון גרטנר, חוג הידידים, חברת תל-השומר בע"מ וחברת שיבא נכסים, שכלל אינה קיימת! אלה חברויות הנדרשות ממני בתוקף תפקידי וכחלק מאחריות ניהול המרכז הרפואי. אילו לא הייתי חבר באותם תאגידים, היה מקום לחקירה של משרד מבקר המדינה. כמובן שחברותי באותם גופים היא ללא כל תשלום, כך שלא מדובר כלל בעבודה פרטית או עבודה נוספת גם לא על-פי התקשיר - וממילא לא היה כל צורך בהשגת אישורי עבודה פרטית".

"2. איני מוצא כל סיבה להתנצל על כך שאני מקפיד ללמד סטודנטים לרפואה באוניברסיטה. זוהי אחריותו של כל רופא בכיר, בוודאי מנהל מרכז רפואי, ללמד ולסייע בהכשרת הדור הבא של הרופאים, אני דורש זאת מכל רופא אקדמאי, ומשמש כדוגמא לכל בעשותי זאת בעצמי. לגבי דידי אין זאת "עבודה מחוץ לתפקיד", כהגדרת המבקר.

"3. אני משמש כדירקטור מטעם הציבור בחברה ציבורית אחת. מהבחינה הערכית יש לדעתי מקום לחייב כל מנהל במוסד רפואי ציבורי לכהן כדירקטור מטעם הציבור בחברות ציבוריות. זה חיוני הן מהטעם של שמירה על האינטרסים של הציבור, והן מהעובדה שתפקיד זה הכרחי להבנת תהליכי ניהול כלכלי של המוסד".

"4. לשיא האבסורד הגיע מבקר המדינה בדרך טיפולו בעבודת הייעוץ וחוות הדעת המקצועיות שהכנתי באישור מלא של משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה לקבוצת ביטוח אחת. באורח תמוה החליט המבקר להישען על מספרי חברות על-פי רישומן ברשם החברות, ובדרך זו לפצל מלאכותית עבודה אחת לארבע עבודות פרטיות. אשר לחריגה ממיכסת ההשתכרות המוכרת. קיימת מחלוקת חשבונאית אמיתית בין המבקר לבין רואי החשבון שלי, היוצרת פער של לא פחות מ-42% בין עמדת המבקר לבין עמדתי הגורסת שלא ניתן להשוות שכר ברוטו במדינה לתשלום בגין חשבונית, מבלי להביאם למכנה משותף".

"מקוממת העובדה שמבקר המדינה מתעלם לחלוטין מכך ששעות עבודתי במרכז הרפואי 'שיבא' הם הרבה-הרבה מעל 8 השעות היומיות שהתקשיר מחייב, ועל כן לא זו בלבד שאין אחוזי חריגה בשעות עבודותיי הפרטיות, אלא שישנה כמות גדולה, לעתים ענקית, של שעות נוספות בבית החולים שעליהן אינני מקבל תגמול כלשהו", סיכם רוטשטיין.