שירות Gmail נפל שוב בסוף השבוע; טוויטר ביצעה השבתה מתוכננת

הדיווח על התקלה בגוגל תפס תאוצה בין משתמשי טוויטר ■ ההשבתה של טוויטר - לצורך שדרוג

תקלה נוספת בשירותי גוגל התגלתה בסוף השבוע, כאשר חשבון הדואר האלקטרוני שמציעה החברה, Gmail, לא היה זמין לפרק זמן של כחצי שעה. מרבית המשתמשים שדיווחו כי אין באפשרותם לגשת לחשבון המייל שלהם היו מאסיה ומאירופה, וגם בישראל היו משתמשים שדיווחו על כך.

בפני המשתמשים הוצגה ההודעה: "אנחנו מצטערים, אבל חשבון ה-Gmail שלך לא נגיש באופן זמני. אנחנו מתנצלים על אי-הנוחות ומציעים כי תנסה שוב בעוד מספר דקות". בשירות טוויטר, המאפשר שליחת מסרונים קצרים למשתמשים, התרבו ההודעות (טוויטים) שהתלוננו על בעיות בחשבון ה-Gmail, ויוזרים נוספים ציינו כי שירותים אחרים שמציעה גוגל, כדוגמת גוגל דוקס וגוגל קלנדר, לא נגישים אף הם.

בין הטוויטים, נמצאו גם כאלו שהעידו עד כמה התרגלו הגולשים בעולם לזמינות השירותים האינטרנטיים. כך, משתמש טוויטר אחד רשם: "Gmail ירד מהאוויר. כולנו הולכים למות" - הודעה נכתבה בהומור, אך מעידה עד כמה נעשינו תלויים בפלאי הטכנולוגיה.

בינתיים, גם שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר היה לא נגיש ביום ו' למשך כשעה, אולם לא הייתה זו תקלה. מפעילי טוויטר הודיעו מראש, שבשל ביצוע פעולות שדרוג למערכת השירות, שמטרתן שיפור הביצועיות של המערכת, טוויטר לא יהיה זמין למשתמשים במועד הזה, כמו גם ביום ב' הקרוב, ב-1 בצהריים (שעון פסיפיק).

מגוגל נמסר כי "מספר משתמשים נתקלו בקשיים לגשת לחשבון ה-Gmail בשעות הבוקר. הבעיה נבדקה, והשירות חזר לפעול כעבור 20 דקות. אנחנו מעודדים את כל מי שחווה בעיות טכניות, לבקר בקבוצת הדיון שלנו".

אין זו הפעם הראשונה שבה משתמשי Gmail חוו בעיות מסוג זה. בחודש פברואר דווח על תקלה דומה בשירותי הדואר האלקטרוני, שנמשכה כשעתיים ולא פסחה על מדינות רבות, בהן ישראל. גם במארס הופיעה תקלה דומה, אם כי בהיקף נמוך יותר. בחודש ינואר גם מנוע החיפוש של גוגל השתבש, ובמקום לקבל תוצאות חיפוש, קיבלו הגולשים דף תוצאות שהזהיר כי האתרים המבוקשים מסוכנים ועלולים להזיק למחשב.

בשל ריבוי התקלות בשירות הדואר של גוגל, ניתן להבין מדוע השירות עדיין בגרסת בטא, אף שעברו מעל ל-5 שנים מאז הושק לציבור. אולם, בהתחשב בכך שזה שירות חינמי, יש להניח כי תקלות מהסוג הזה ימשיכו לצוץ בעתיד, ולמשתמשים נותר רק לדווח על כך.