איש עסקים: ליאון רקנאטי ואורן שחור הונו אותי וגזלו את חברת הטיסות הפנימיות שהקמתי

אהוד טמיר תובע 2 מיליון שקל מרקנאטי ושחור: "ניכסו לעצמם את חברת טמיר נתיבי אוויר והשתמשו בה כמכבסה מוסווית היטב להשבת טובה תחת טובה שקיבל רקנאטי משחור - והכל על גבו ועל חשבונו של טמיר"

איש העסקים אהוד טמיר טוען כי שותפיו בחברת טמיר נתיבי אוויר, ליאון רקנאטי ואלוף (במיל') אורן שחור, הונו אותו, גזלו והחריבו כמעט עד יסוד את החברה אותה הקים וטיפח. טמיר הגיש היום (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך 2 מיליון שקל נגד רקנאטי ושחור.

לטענת טמיר, באמצעות עוה"ד אלדד יניב, גדעון שפק וטל הברי, רקנאטי ושחור הצטרפו כשותפים לחברה, שהפעילה את קו הטיסות המסחרי בין תל-אביב לקריית-שמונה וראש-פינה. זאת, תוך התחייבות של רקנאטי למימון רכישה של מטוס סילוני והתקנת מערכת למניעת התנגשויות לשני כלי טיס של החברה.

טמיר מציין כי הוא הבהיר לרקנאטי כי התחייבויותיו אלה הינם תנאי הכרחי להתקשרות העסקית ביניהם ותנאי הכרחי לקיום החברה. לדבריו, לולא אותה התחייבות מפורשת של רקנאטי - הוא לא היה מתקשר עם הנתבעים בהסכם להצטרפותם כשותפים לחברה.

התובע טוען כי בהתבסס על התחייבויותיו של רקנאטי הוא הזרים לקופת החברה כמיליון שקל, ואף מחל על חוב של החברה כלפיו בסך של 400 אלף שקל. ואולם, בדיעבד הסתבר לו כי שותפיו לא עומדים בהסכם, לא מעמידים ערבויות ולא מתכוונים לקיים את התחייבויותיהם.

טמיר טוען כי רקנאטי ושחור ניכסו לעצמם את החברה והשתמשו בה "כמכבסה מוסווית היטב להשבת טובה תחת טובה שקיבל רקנאטי משחור - והכל על גבו ועל חשבונו של טמיר". לדבריו, רקנאטי נותר חייב טובה לשחור מהעבר, ולכן רצה להעניק לו מתנה בדמות מניות וכס ראשות הדירקטוריון בחברה, "באופן שהיה בו כדי להמית כלייה על החברה ועל זכויותיו בה".

התובע מבקש מבית המשפט צו המחייב את רקנאטי לקיים את התחייבויותיו מכוח ההסכם בין הצדדים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 169666/09).