ביהמ"ש גזר 3 חודשי עבודות שירות על שאול אשכנזי בפרשת האיומים על צביקה בארינבוים

אשכנזי, שהחזיק 30% בחברת התוכנה SPL, הורשע בעבירה של עושק במסגרת הסדר טיעון, ונדון גם ל-6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 5,000 שקל

בית משפט השלום בתל-אביב גזר 3 חודשי עבודות שירות על איש העסקים שאול אשכנזי, שהחזיק 30% בחברת התוכנה SPL, בפרשת האיומים על שותפו לשעבר בחברה ובעל השליטה בה, איש העסקים צביקה בארינבוים.

אשכנזי, שהורשע בעבירה של עושק במסגרת הסדר טיעון, נדון גם ל-6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 5,000 שקל.

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2005 פרץ סכסוך עסקי בין אשכנזי לבין בארינבוים בנושאים הקשורים לאופן ניהולה של SPL. הנאשמים הנוספים, אורן סקיזדה וציון סולימן, הציעו לאשכנזי לגבות אותו במחלוקת עם בארנבוים ותיכננו לסייע לו באמצעות איומים על בארנבוים, מבלי ליידע על כך את אשכנזי.

בראשית אוקטובר 2005 סחטו סקיזדה וסולימן את בארנבוים באמצעות פעולות שונות במטרה להטיל עליו אימה. אשכנזי הורשע כי נכח במקום ביצוע המעשים המאיימים וביקש לנצל את מצוקתו של בארנבוים כדי לדרוש ממנו להעלות את מחיר הצעתו לרכישת מניותיו בחברה.

סקיזדה, שהורשע בסחיטה באיומים, נדון ל-6 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 4,000 שקל; סולימן, שהורשע אף הוא בסחיטה באיומים, נדון ל-4 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 3,000 שקל; הנאשם הרביעי, משה בן-שמעון, שהורשע בסיוע לסחיטה באיומים, נדון לחודשיים עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 2,000 שקל.

אשכנזי יוצג בידי עו"ד יורם שפטל; סקיזדה - בידי עו"ד אדי אבינועם; סולימן - בידי עו"ד משה אלוני; ומשה בן-שמעון - בידי עו"ד אברהם דוראני. (ת.פ. 5794/05).