אין הרבה אהבה: סכסוך משפטי על השם המסחרי AMOR

הבעלים של חנויות האופנה AMOR מכיכר-המדינה בת"א הגיש תביעה נגד בנימין חכשור, המפעיל חנויות בשם זהה ברמלה, ת"א ורמת-גן

חברת אונגר ייבוא אופנה מתל-אביב, הבעלים והמפעילה של שתי חנויות בית אופנה יוקרתיות בכיכר-המדינה בתל-אביב תחת הסימן המסחרי AMOR, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב תביעה המבקש להצהיר כי היא הבעלים האמיתי של סימן המסחר. התביעה הוגשה נוכח התראה שהפנה אליה בנימין חכשור, המפעיל 3 חנויות קמעונאיות קטנות בערים רמלה, תל-אביב ורמת-גן, בדרישה כי תחדול משימושה המתמשך בסימן המסחר AMOR.

לדברי אונגר, הסעד ההצהרתי מתבקש על מנת לשריין את זכותה להמשך השימוש בסימן המסחר שלה, ולסכל את ניסיונו של הנתבע ליטול ממנה את המוניטין רב השנים שלה בסימנה המסחרי AMOR.

בכתב התביעה נאמר כי לפני כחודש שלח הנתבע לתובעת מכתב דרישה שבו הציג את עצמו בפני התובעת כבעל הזכויות הבלעדיות בסימן המסחר AMOR. במכתבו הודיע הנתבע כי יוותר על הגשת תביעה נגד התובעת אם זו תואיל לשלשל לכיסו "פיצוי כספי סמלי" בסך 90 אלף שקל בגין השימוש שהיא עושה בסימן המסחר שלה AMOR, תשלם לו הוצאות בסך 2,500 שקלים ותחדל מלהשתמש בסימנה לגבי השירותים לגביהם יש לנתבע סימן מסחר רשום.

בעקבות קבלת המכתב נערכה בדיקה לבקשת התובעת בעקבותיה התברר לה כי הנתבע מפרסם על השלטים בחזית 3 חנויותיו את מילים אמור ו-AMOR יחד עם דמות לבבות בוריאציות שונות.

לדברי התובעת, הסתבר לה כי בשנת 2007, קרי 13 שנים לאחר שהיא החלה להשתמש בסימן המסחר שלה AMOR, הגיש הנתבע לרשם סימני המסחר בקשה לרישום סימן המסחר על שמו הפרטי מבלי לגלות לרשם על דבר קיומה של התובעת, זאת למרות שימושה המתמשך הייחודי והעקבי בסימן המסחר AMOR.

בעקבות זאת פנתה התובעת לרשם סימני המסחר בד בבד עם הגשת תביעה זו בבקשה להורות על מחיקתו של סימן המסחר הרשום על שמו של הנתבע. לטענתה אם לא תוכר זכותה להמשך שימושה בסימן המסחרי AMOR ואמור במסגרת עסקיה, ייגרם לה נזק אנוש ובלתי הפיך שכן כך היא מזוהה בקרב לקוחותיה והפסקת שימושה בסימן יביא לאובדן מוניטין ולאובדן לקוחות המזהים את מוצריה עימה באמצעות הסימן המסחרי האמור. (ת.א. 1631/09). *