הירשזון ימשיך לקבל פנסיה של 14 אלף שקל בחודש - גם אם ייקבע שיש במעשיו קלון

גלובס tv בעבר קבעה ועדת הכספים, בעקבות פרשת קצב, כי אם יוטל קלון על נושא משרה לשעבר - זכויות הפנסיה שלו לא ייפגעו ■ שר האוצר לשעבר הורשע הבוקר בגניבת כ-2 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית

גם אם יחליט בית המשפט כי יש קלון בעבירות בהן הורשע אברהם הירשזון - ימשיך שר האוצר לשעבר ליהנות מתשלומי פנסיה חודשיים. הירשזון, שכיהן כחבר כנסת ושר בממשלה במשך 17 שנה, זכאי לפנסיה של כ-14 אלף שקל בחודש.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע הבוקר (ב') את הירשזון בגניבת סכום שנע בין 1.6 ל-2 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) ומוסדותיה, בעת שעמד בראשה בשנים 1998-2005.

בעבר קבעה ועדת הכספים של הכנסת, בדיון שהתקיים בעקבות פרשת נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, כי גם אם יוטל קלון על נושא משרה לשעבר - זכויות הפנסיה שלו לא ייפגעו.

עם זאת, אם אכן יוטל קלון על הירשזון - ישללו זכויותיו (מלבד פנסיה), והוא לא יזכה להטבות השונות להן זכאים חברי כנסת לשעבר.

לפי החלטה שהתקבלה שאוגוסט 2007 בוועדת הכנסת בעקבות פרשת קצב, חברי כנסת לשעבר שהורשעו בתקופת כהונתם או לאחריה, ובית המשפט קבע ביוזמתו או לבקשת היועץ המשפטי לממשלה שיש בעבירה שביצעו קלון - לא יקבלו תשלומים והטבות כגון החזרי טלפון, עיתונים ונסיעות.

החלטת ועדת הכנסת נועדה ליצור נורמה אחידה בין חברי הכנסת ובין נשיאים, שרים וראשי ממשלה לשעבר, שהורשעו בעבירות שיש עימן קלון, שבעניינם קבעה ועדת הכספים של הכנסת כי יישללו הטבותיהם.