המשטרה חושדת: טופז תכנן לפגוע גם במפיק יואב גרוס; תכנן להתנקש בחיי גרושתו עם מטען חבלה

עפ"י החשד, טופז תכנן לחסל את גרושתו רוני חן ובעלה חיים זנאתי, זאת בעת שידע כי היא בחודש השני להריונה ■ במקביל, המפיק יואב גרוס זומן למסור עדות במשטרה

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

חקירתו של דודו טופז נמשכת: גם הבוקר (ג') הגיע הבדרן לתחנת המשטרה בתל-אביב להמשך החקירה. במהלך היום גם תיגבה עדות ממפיק הטלוויזיה יואב גרוס, שגם בו, על-פי החשד, תכנן טופז לפגוע.

הבוקר דיווח העיתון "ידיעות אחרונות" כי טופז תכנן לחסל את גרושתו ובעלה באמצעות הטמנת מטעני חבלה, זאת בעת שידע כי היא בחודש השני להריונה. במשטרה אומרים כי "הראשון בבידור" לשעבר הולך ונראה ממש כמו ראש ארגון פשע.

ככל שהחקירה מתקדמת, מתגלים פרטים חדשים שמזעזעים את חוקרי המשטרה. אתמול (ב') נחשף כי המשטרה בודקת חשד לפיו הבדרן והשחקן "הזמין" יחד עם שכנו דניאל זנקו אדם שיתקוף את גרושתו של טופז, רוני חן. על-פי החשד, השניים תכננו לפגוע גם בבעלה, השחקן חיים זנאתי.

הרקע לתכנון זה היה, ככל הנראה, קנאתו של טופז במערכת היחסים בין חן לבעלה. בנוסף לתכנון הפגיעה בגרושתו ובעלה, חשוד טופז כי תכנן לפגוע באיש תקשורת נוסף.

טופז וזנקו חשודים כי תכננו, אספו מודיעין וביצעו מעקב אחרי חן. אחד החשדות שנבדקים הם שתקיפה כזאת כבר היתה בדרך לביצוע - אך נבלמה ככל הנראה. טופז הודה בתכנון התקיפה בחקירתו.

נמשך המצוד המשטרתי אחר חוליות הביצוע

גורמים המעורבים בחקירת טופז מסרו אתמול כי לאחר תקיפתו ה"מוצלחת" מבחינתו של טופז את אבי ניר, מנכ"ל קשת, הוא החל להאמין כי הוא יכול לפתור את בעיותיו בעזרת שליחת תוקפים לכל מי שהכעיס אותו בשנים האחרונות.

"אין ספק שהוא קינא ברוני", אמר מכר שלה ל"ידיעות אחרונות". "למרות השנים שחלפו מאז הגירושים, הוא קינא יותר כשהיא נישאה לחיים זנאתי. אין שום הסבר אחר לניסיון הנפשע לתקוף אותה".

במהלך השבוע תיחשף רשת חדשה שפעלה בשליחות טופז, הכוללת תוקפים חדשים ו"בנק מטרות" נוסף, שקיומו נחשף אתמול בהארכת מעצרו של טופז.

גם בשעה זו נמשך המצוד אחר חוליות התוקפים הנוספות. אמש הותר לפרסום כי המשטרה מחפשת אחר מוחמד יונס ורומן אלייב, שנעצרו כבר באפריל בחשד לתקיפת הסוכן בועז בן-ציון.

לפני כשבוע דיברה לראשונה גרושה אחרת של טופז, דליה בר-ששת, עם חדשות 2 באינטרנט. "כשמגיעים לעצור מישהו לא מזמינים את מצלמות הטלוויזיה", אמרה בר-ששת. "זו פשוט התנהלות לא נכונה. זה פשוט קרקס, זה לא אנושי".

בר-ששת טענה כי פרשות רבות התחילו משמועות. "גם כשהתפרסמו השמועות על דודו רתחתי מזעם על זה", אמרה. "זו השיטה של המשטרה בישראל. במדינה מתוקנת לא עושים דברים כאלה. משטרה עובדת, לא מפיצה שמועות ולא עובדת בתקשורת".