ייצוגית נגד טלרן מסרים מיידיים: הטרידה בעלי טלפונים סלולריים באמצעות "צינתוק"

פרשת ה"צינתוקים" נחשפה במגזין G ■ לטענת התובעים, טלרן התקשרה אליהם וניתקה - ובכך גרמה להם בעורמה לחזור אליה טלפונית על חשבונם, כאשר עם חזרתם הושמעה להם הודעה פרסומית בניגוד לחוק הספאם

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד חברת טלרן מסרים מיידיים, בטענה כי מערכת החיוג של החברה הטרידה מחזיקי טלפונים סלולריים על-ידי כך שהתקשרה אליהם מאחד מקווי הטלפון שברשותה וניתקה את השיחה - זאת במה שזכה לקבל בקרב הצרכנים את הכינוי "צינתוק" (צלצול-ניתוק).

התובעים - הילה קנטור מחיפה, מתן מלך ממזכרת-בתיה ויוסף זיונץ מתל-אביב - טוענים כי בדרך זו הטעתה המשיבה את חברי הקבוצה וגרמה להם בעורמה לחזור טלפונית על חשבונם אל המשיבה שלא מתוך כל צורך או הכרח, כאשר עם חזרתם אל המשיבה הושמעה להם הודעה פרסומית בניגוד לחוק הספאם.

לטענתם, על המשיבה לשלם לכל אחד מחברי הקבוצה את סכום הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק הספאם בסך 1,000 שקל בעבור כל שיחה ושיחה.

התובעים, המיוצגים על-ידי עוה"ד אפי פרידמן, יהודה גדרון, דרור שלו ואבי סטוקהולם-כהן, מבקשים לייצג גם את מחזיקי הטלפונים הסלולריים אשר לא התקשרו חזרה אל המשיבה.

התובעים מבקשים עוד מבית המשפט לחייב את המשיבה לחשוף בפניהם את הנתונים המלאים שבידיה אודות המספר המדויק של הצרכנים הנמנים עם חברי הקבוצה המיוצגת, המספר המדויק של השיחות שנעשה לכל אחד מחברי הקבוצה וכן את משך התקופה שבה נמשכה ההטרדה.

טרם נתקבלה תגובת המשיבה. (ת.א. 1674/09).