נדחתה בקשת אריה גולדין, לשעבר מנכ"ל כלל אינווסטמנט, לנכות שליש ממאסרו

גולדין מרצה מאסר שני למשך 16 שנים ו-11 חודשים בגין עבירות של מתן שוחד, מירמה וזיוף בסכומי-עתק ■ הגיש לבית המשפט לעניינים מינהליים עתירה כנגד ההחלטה

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו של אריה גולדין לנכות שליש מתקופת מאסרו, לאחר שריצה שני שלישים מהתקופה, שאמורה להסתיים באוגוסט 2015. גולדין הגיש לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב עתירה כנגד ההחלטה.

גולדין (54), לשעבר מנכ"ל כלל אינווסטמנט, מרצה מאסר שני למשך 16 שנים ו-11 חודשים בגין עבירות של מתן שוחד, מירמה וזיוף בסכומי-עתק.

בא-כוחו של גולדין מסר לוועדה כי מרשו מתחייב כי לא יעסוק יותר בפיננסים, ולכן לא תהיה ממנו כל מסוכנות. עוד ציין כי גולדין הורשע בנוגע לסכום של למעלה מ-30 מיליון שקל, כאשר סך של 11 מיליון הוחזר לבנק וכ-10 מיליון נוספים הוחרמו מחשבונו.

גולדין התחייב להיות אזרח למופת ולשלם את חובו לחברה בצורה חיובית. "יש בי חרטה וכעס על מאסר כבד וארוך. ימים ולילות בכיתי בשקט והבנתי שאני טיפוס רמאי, ולקח לי הרבה זמן להבין את דרך הטעות שלי", אמר.

ואולם, חברי הוועדה השתכנעו כי עדיין קיימת מסוכנות סבירה וגבוהה מגולדין. זאת, לאחר שהוצג בפניהם מידע מודיעיני חסוי, לפיו לגולדין היו במהלך מאסרו קשרים עסקיים עם עבריינים בכירים, "עוקצים" ופעילויות הקשורות בסכומים גדולים, וכי הוא הפסיק בפעילות זו רק בסמוך להגעת המחצית לשחרור מוקדם.

עוד ציינו חברי הוועדה כי בדו"ח הסוציאלי נקבע כי "גולדין לא הפנים את דרכי ההתמודדות למניעת הישנות עבירותיו".

בעתירתו של גולדין נגד ההחלטה נטען כי התנהגותו בכלא הינה ללא דופי, וכי הוועדה לא נתנה כל משקל לעובדה שהוא הודה בעבירות והביע חרטה. עוד נאמר כי גולדין סובל מבעיות רפואיות שונות, וכי הישארותו בכלא עלולה לפגוע ביכולת השיקומית שלו.

לגבי המידע המודיעיני בעניינו, טוען גולדין כי מידעים אלה אינם מוחשיים וקונקרטיים אלא ידיעות ישנות, שאין בהן כדי להצביע על סיכון הנובע ממנו - ולראיה המשטרה הקלה בתנאי חופשתו.