בג"ץ סירב לבקשת סאפיינס למנוע מהמדען הראשי להטיל עיקולים על חשבונותיה

סאפיינס ביקשה צו ביניים שימנע הטלת עיקול בסך 13 מיליון שקל ■ ממשיכה לקיים שיחות עם המדען הראשי במשרד התמ"ת בנוגע למחלוקת בין הצדדים

סאפיינס , דיווחה היום (ד') כי בג"ץ סירב לבקשתה לצו ביניים שיסיר עיקול בהיקף של כ-13 מיליון שקל על חלק מחשבונותיה מטעם המדען הראשי במשרד התמ"ת, ושימנע ממנו לנקוט צעדים נוספים כנגדה.

על אף החלטת בית המשפט, כרגע אין עיקולים על נכסיה של סאפיינס - בית המשפט לא נענה לבקשת החברה לעצור את העיקול, כך שבאופן עקרוני עיקול שכזה אפשרי. בנוסף, סאפיינס מסרה כי היא מקיימת שיחות עם המדע"ר בנוגע למחלוקת ביניהם, אם כי אין ערובה ששיחות אלה יישאו פרי.

נזכיר כי החברה, המפתחת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, זכתה בסוף 2008 בחוזה לשיפור תשתיות המחשוב של הפניקס, שהיקפו נאמד בעשרות מיליוני דולרים. סאפיינס "שפכה" על הפרויקט מאות אלפי דולרים, אך למרות שזכתה, היא לא נהנית מפירותיו. הסיבה: ביטול הפרויקט על-ידי הפניקס בדקה ה-90, על רקע המשבר הכלכלי.

למרות זאת, המנכ"ל, רוני על-דור, וסמנכ"ל הכספים, רוני גלעדי, הביעו החודש אופטימיות בפני "גלובס": "יש לנו נוכחות בשווקים הנכונים, יש לנו טכנולוגיה ואנשים, ועשינו את הצעדים הנכונים", אמר על-דור. "הרגשנו שאנחנו בדרך לנסיקה. התחלנו להרוויח, היתה התעניינות, הרגשנו שהולכים לגדול בענק ותכננו לצאת ולגייס. אם לא המשבר הכלכלי, היינו עכשיו בצמיחה מטאורית. נכון להיום הנסיקה התמתנה, אבל גם אם אין נסיקה יש עדיין התפתחות וצמיחה".

סאפיינס