בג"ץ דחה את העתירות נגד התוכנית לסלילת כביש 531

ח"כ לשעבר מלי פולישוק, אט"ד ועיריות רעננה והרצליה עתרו בדרישה לשנות את התוכנית לסלילת כביש 531 ולקבוע כי יש למנהר את חלקו המערבי ■ בג"ץ: בדיקות הות"ל היו מעמיקות, ואין מקום להתערב בשיקול-דעתה

בג"ץ דחה היום (ד') 4 עתירות שהגישו חברת הכנסת לשעבר מלי פולישוק, עיריות רעננה והרצליה, אגודת אדם טבע ודין ואחרים, כנגד הוועדה לתשתיות לאומיות והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), בדרישה לשנות את התוכנית לסלילת כביש רוחב 531, ולקבוע כי יש למנהר את חלקו המערבי.

בג"ץ קבע כי אין מקום להתערב החלטת הות"ל שלא למנהר את כביש 531, בטענה כי מדובר בהחלטה תיכנונית מובהקת, ובנסיבות העניין שהעותרים בחרו שלא להעלות את טענותיהם בנוגע לחלופת המנהור בהליכים שהתקיימו על-פי חוק.

בג"ץ הוסיף כי הות"ל בחנה מלפנים משורת הדין את טענות העותרים והגיעה למסקנה סבירה כי חלופה זו אינה ריאלית בגלל ייקור עלויות הפרויקט ביותר ממליארד שקל, ומאחר שבאזור מחלף רעננה דרום לא ניתן כלל לחפור מנהרה.

בג"ץ קבע עוד כי לחלק מהטענות שהעלו העותרים יש חשיבות רבה, ואולם שיקול-הדעת לדון בנושאים של השפעות סביבתיות וזיהום הינו בסמכות גופי התכנון, ובנסיבות העניין בדיקות הות"ל היו מעמיקות, ואין מקום להתערב בשיקול-דעתה.

המדינה יוצגה בעתירות על-ידי עו"ד אביטל סומפולינסקי מפרקליטות המדינה, ואילו החברה הלאומית לדרכים יוצגה בכל העתירות ביחס לכביש 531 על-ידי עו"ד אייל בליזובסקי ממשרד לוי, מי-דן ושות'. רכבת ישראל יוצגה על-ידי עו"ד ענבל קנקה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, ציין כי החלטת בג"ץ מהווה אבן-דרך משמעותית בהגשמת חזון החברה הלאומית לדרכים, ויישומה בפועל של תוכנית רבדים, המחברת בין כבישי האורך בישראל באמצעות כבישי רוחב המקשרים ביניהם, ומאפשרת בכך תנועה בטוחה ומהירה יותר לרווחת תושבי ואזרחי ישראל.

כביש 531, שאורכו כ-20 ק"מ, אמור לשמש ככביש פרברי עוקף גוש דן, והיקף ההשקעה בו צפוי להסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל. הכביש אמור לשמש ככביש רוחב פרברי מהיר באזור השרון, המקשר בין כביש חוצה ישראל (מס' 6) במזרח וכביש החוף (מס' 2) במערב, ולעבור דרך כפר-סבא, הרצליה ורעננה.