"הארץ": בזק בינלאומי מנסה לטרפד את מכירת מניותינו בוואלה כדי לרכוש אותן בעצמה

קבוצת "הארץ", בראשות עמוס שוקן, הגישה את תגובתה לבקשת בזק בינלאומי לאסור עליה את מכירת המניות ■ לדבריה, בהסכם בעלי המניות אין שום איסור על קיום מו"מ למכירת מניותיה בוואלה

קבוצת "הארץ", בראשות עמוס שוקן, טוענת בתגובה לבקשת בזק בינלאומי לאסור עליה למכור את אחזקותיה (כ-32.6%) בוואלה תקשורת, כי הבקשה הוגשה בחוסר תום-לב בניסיון לטרפד או לעכב את מכירת מניותיה ולהוריד את שוויין. זאת, לדבריה, ככל הנראה כדי שבזק בינלאומי תוכל לרכוש בעצמה את השליטה בוואלה ממנה בתנאים ובעיתוי הנוחים לה.

"הארץ" מבהירה כי אין בכוונתה למכור את מניותיה בטרם תינתן לבזק בינלאומי האפשרות המוקנית לה בהסכם בעלי המניות של מימוש זכות הסירוב הראשונה וזכות ההצטרפות. ואולם, לדבריה, בהסכם בעלי המניות אין שום איסור על קיום משא-ומתן למכירת מניותיה בוואלה.

נכון לעכשיו ישנן 3 קבוצות המתעניינות ברכישת מניות "הארץ" בוואלה: קרן ההשקעות שמרוק שבשליטת משפחת דיסני; קרן ההשקעות סקיי בניהולם של צבי יוכמן וניר דגן; וטייגר הולדינגס (שרכשה את השליטה ב"יד 2").

בזק בינלאומי, המחזיקה 34.2% ממניות וואלה, טוענת כי המשא-ומתן שמנהלת "הארץ" למכירת חלקה בוואלה מנוגד להסכם ביניהן, האוסר על "הארץ" למכור את חלקה בלא אישור מראש ובכתב של בזק בינלאומי מקבוצת בזק. בזק בינלאומי ביקשה מבית המשפט צו מניעה האוסר על "הארץ" לנהל משא-ומתן או לקבל הצעות למכירת המניות.

הרתעת משקיעים

"הארץ" טוענת בתגובה כי בהסכם בעלי המניות מדצמבר 2000 אין שום איסור על קיום משא-ומתן למכירת מניותיה בוואלה, ולכן היא לא הפרה את ההסכם בכך שקיימה משא-ומתן ראשוני עם קבוצת שמרוק בשיתוף-פעולה עם קבוצת אדלר וגורמים נוספים.

"הארץ" מציינת כי התהודה התקשורתית הרבה לה זכתה הגשת הבקשה של בזק בינלאומי לבית המשפט כבר גרמה לה "נזק רב ונזק למהלך המכירה המתוכנן, לנוכח טענותיה משוללות היסוד של בזק בינלאומי, ויצרה עננה של אי-ודאות, שיש בה כדי להרתיע משקיעים מפני רכישת מניות 'הארץ' בוואלה".

"הארץ" מבהירה כי הוצאת צו מניעה זמני בשלב זה ושלילת כל אפשרות לממש את מניותיה, ששוויין בבורסה הוא כ-80 מיליון שקל, לתקופה כה ארוכה ובלתי מוגדרת עד סיום בירור התביעה העיקרית - יגרמו לה נזקים כבדים ובלתי הפיכים.