אלכסנדר משקביץ': "כשתהיה הזדמנות אשקיע בישראל"

יו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסיאתי בראיון ל"גלובס": "קיבלתי מספר הצעות להשקעה בישראל ודיברנו על כמה רעיונות" ■ "ברגע שהעם האיראני יבחר מנהיג סובלני, נוכל לבצע מיזם גדול שיהווה גשר בין העולם המערבי לאיראן"

"אני בהחלט מעוניין להשקיע בישראל", אומר אלכסנדר משקביץ', יו"ר הקונגרס היהודי האירו-אסיאתי בראיון ל"גלובס". "קיבלתי מספר הצעות להשקעה בישראל ודיברנו על כמה רעיונות. הבעיה היא שאני בעסקי הכרייה וזה מה שאני יודע לעשות. כשתהיה הזדמנות מתאימה אשקיע".

לדברי משקביץ' "ברגע שהעם האיראני יבחר מנהיג סובלני, נוכל לבצע מיזם גדול שיהווה גשר בין העולם המערבי לאיראן". משקביץ' לא פרט אולם כוונתו היא שבמידה והדבר יתאפשר יהיה לו עניין ליזום פרויקט בהולכת נפט מאיראן לישראל.

לדבריו, "מדובר בפרויקט מאוד גדול. דיברתי עליו עם קבוצה מאוד רצינית של אנשי עסקים איראניים. הם רוצים לעשות עסקים עם ישראל מכיוון שלעסקים אין גבולות ולאומים. אמרתי בעבר לפרס שהדרך לשלום עם הפלשתינים היא דרך עסקים משותפים".

משקביץ' נחשב לאחד היהודים העשירים בעולם, ולפי דירוג "פורבס" שווי הונו עומד על 1.2 מיליארד דולר, ורובו טמון בחברת משאבי הטבע ENRC הקזחית שנסחרת בבריטניה לפי שווי של 14.5 מיליארד דולר. משקביץ' (55) נולד בקירגיסטאן, ואת רוב זמנו הוא מעביר בין אנגליה לבלגיה.